موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

 

بسیاری از دانش آموزان آرزوی تحصیل در کانادا و در دانشگاه های معتبر و ممتاز این کشور را دارند. هیچ محدویتی برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای متقاضیان بین المللی تحصیل در کانادا در این کشور وجود ندارد و دانش آموزان می توانند برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم اقدام نمایند و در دانشگاه های برتر این کشور به تحصیل بپردازند.

 

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

 

شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

متقاضیان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم باید 12 سال تحصیلی را گذرانده باشند و مدرک دیپلم را نیز اخذ کنند. از مهم ترین شرایط تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم معدل و ریزنمرات دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی است. زبان تحصیل در دانشگاه های کانادا انگلیسی است و متقاضی جهت تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم نیاز به مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس دارد. اگر متقاضی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم مدرک زبان نداشته باشد می تواند در دوره های آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه شرکت کند که این امر حدودا یک الی دو ترم متقاضی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را عقب می اندازد.

 

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم – کالج

کالج ها در کانادا به تدریس رشته های فنی حرفه ای و علمی کاربردی می پردازند که متقاضیان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در این رشته ها می توانند برای این کالج ها درخواست دهند. زبان تحصیل در کالج های کانادا زبان انگلیسی است. دانشجویان باید حداقل نمره 6 آزمون آیلتس یا نمره 100 آزمون تافل را کسب کنند. دانشجو با تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و فارغ التحصیلی از کالج های کانادا مدرک فارغ التحصیلی کالج را دریافت می کند.

 

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم – دانشگاه

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

برای تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در رشته های تحصیلی دیگر مانند پزشکی ، مهندسی ، روانشناسی و ... باید از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید. متقاضی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در دانشگاه های کانادا باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داشته باشد و معدل وی نیز حداقل 14 باشد. البته در بعضی از دانشگاه های برتر کانادا حداقل معدل 15 قابل قبول است.

 

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

هزینه تحصیل در کانادا با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است. ولی به طور میانگین متقاضی تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی باید هزینه ای حدود 12000 تا 16000 دلار در سال پرداخت نماید. متقاضیان تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم که در حین تحصیل از معدل و نمرات خوبی برخوردار باشند می توانند از کمک هزینه تحصیلی استفاده نمایند.

 

دانشگاه های معتبر کانادا جهت تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

دانشگاه های معتبر کانادا جهت تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

در زیر اسامی تعدادی از دانشگاه های برتر کانادا جهت تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را مشاهده می نمایید.

University of Alberta

University of Calgary

University of Ottawa

University of Toronto

University of waterloo

University of western Ontario

Mc gill university

Mc master university

 

اطلاعات کامل تر را در مقاله تحصیل در کانادا بخوانید.

 

 

سفارت کانادا در ایران:

آدرس : تهران ، خیابان استاد مطهری ، خیابان شهید سرافراز ، پلاک 57

تلفن : 81520000-021

فکس : 88757054-021

 

 


مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

 

در آمد سالیانه هر پزشک در آلمان سالانه حدودا به 160000 یورو می رسد و این امر برای متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی می پردازیم.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

 

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

 

برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی و گرفتن پذیرش از دانشگاه های آلمان دو راه وجود دارد. راه اول مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی این است که فرد از دانشگاه های ایران قبولی کنکور را داشته باشد که برای این کار هر فرد باید در کنکور سراسری شرکت کرده و رتبه ی قبولی سازمان سنجش را کسب کرده و در رشته ی مورد نظر دو ترم تحصیل نموده باشد. که در این صورت شخص می تواند اقدام کند و حدودا 6 ماه طول می کشد که مراحل قانونی اخذ ویزا سپری شود.

راه دوم مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی بدین گونه است که برای پذیرش پزشکی و دندان پزشکی هر متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی می تواند از طریق ثبت نام کالج اقدام کند. این روش برای کسانی است که به هر دلیلی قبولی کنکور در ایران را ندارند که این افراد باید دو ترم را در کالج بگذرانند. در این مدت دانشجویان معمولا باید دروس زبان، زیست و در بعضی مواقع شیمی بخوانند و هر فرد بعد از گذراندن دوره کالج و کسب رتبه ی مورد نیاز می تواند وارد دانشکده های پزشکی و دندان شود. نکته ی مهم برای متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی این است که مدت تحصیل در کالج رایگان خواهد و نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت. لازم به ذکر است که افراد باید مدرک زبان خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان ارائه دهند.



مراحل مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی و مدت زمان تحصیل در رشته ی پزشکی 6 سال و در رشته ی دندان پزشکی 5 سال خواهد بود. این دوره تحصیلی شامل سه مقطع پیش از بالینی به مدت دو سال ، بالینی به مدت سه سال و عملی به مدت یک سال می باشد . ابتدا علوم طبیعی ( فیزیک ، شیمی و زیست شناسی) و پایه پزشکی ( فیزیولوژی ، بیوشیمی ، آناتومی) به متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی تدریس می گردد که این مقطع با یک آزمون نهایی به اتمام می رسد. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله دانشجو به مقطع دوم وارد می شود که بر دروس اصلی پزشکی متمرکز می باشد و با 48 هفته آموزش عملی در بیمارستان ها و یا کلینیک های محل همراه خواهد بود که این مقطع نیز با آزمون نهایی دوم همراه خواهد بود. آخرین مقطع تکمیل دوره ی پزشکی شرکت در آزمون سراسری کشوری می باشد ، این آزمون در واقع استاندارد ملی محسوب شده و پس از قبولی درآن می توان برای اخذ مجوز (Approbation) درخواست داده و به عنوان یک پزشک با پروانه کار شروع به فعالیت نمود.

 


مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی


زمانی که برای اخذ ویزای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی به سفارت میروید باید مدارک زیر را به طور کامل به همراه داشته باشید زیرا که ناقص بودن مدارک پرونده می تواند باعث عدم صدور ویزا از طرف افسر مهاجرت گردد. بنابراین مدارک زیر را جهت مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی باید به دقت آماده سازید:


- فرم پر شده درخواست ویزا که می توانید از سایت دانلود نموده و عکس متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی را ضمیمه آن کنید (دو کپی از این فرم به همراه داشته باشید)

- گذرنامه و کپی از تمامی صفحات آن

- کپی تمامی صفحات گذرنامه همسر متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

- اعتبار گذرنامه متقاضی حداقل 1 سال

- گواهی بانکی منوط بر داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی دانشجو برای یک سال اول که به دو صورت انجام می شود:

  1. حساب بانکی خود شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی
  2. مدارک بانکی شخص پشتیبان مقیم آلمان

- مدرک پذیرش دانشجو از دانشگاه ها یا کالج ها و موسسات معتبر این کشور

- بیمه نامه حداقل برای شش ماه

- اصل مدارک چهار سال دبیرستان متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

 

 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

 


مزایای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

 

- تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های برتر دنیا با امکانات عالی با مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

- اخذ کار پاره وقت و داشتن در آمد در حین تحصیل با مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

- داشتن فرصت یک ساله پس از اتمام تحصیل برای پیدا کردن کار مناسب و دریافت اقامت دائم با مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

- تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع بالاتر با مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

- امکان دریافت ویزای همراه با مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی برای دانشجویانی که همسر و فرزند زیر 18 سال دارند.

- فرصت مناسب برای سفر آسان در حوزه ی شنگن و شرکت در مراسم ها و سمینارها با مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی

- امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با نرخ پایین تر برای دانشجویان با مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی


 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل پزشکی - اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در آلمان

 

دانشگاه بن

 

دانشگاه مینه سوتا فرانکفورت

 

دانشگاه هومبولت زو برلین

 

دانشگاه هایدلبرگ

 

دانشگاه آلبرت لودویگز فریبورگ

 

دانشگاه ابرهارد کریل تایتینگن

 

دانشگاه مونستر

 

دانشگاه پزشکی هانور

 

دانشگاه فیلیپس ماربوگ

 

دانشگاه کلن

 

دانشگاه هومبورگ

 

دانشگاه آزاد برلین

 

دانشگاه اولم

 

دانشگاه آلبرت زو کیل مسیحی

 

دانشگاه گوتینگن

 

دانشگاه دوسلدورف

 


 اطلاعات بیشتر در مقاله تحصیل در آلمان

 

سفارت آلمان در ایران :

آدرس : تهران ، خیابان فردوسی ، پلاک ۳۲۴-۳۲۰

تلفن : اطلاعات 39990000-021   -  ویزا 39991499-021   و  39991213-021

فکس : 39991860-021

 


تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

 

امروزه بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در کشور های پیشرفته هستند. یکی از کشور های پیشرفته و مقرون به صرفه ترکیه است. دانشگاه های ترکیه دارای اعتبار بین المللی است که هر ساله بیش از 200000 دانشجو اقدام به رفتن به این کشور برای تحصیل در ترکیه به خصوص جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه می کنند.

 

pezeshki-o-dandanpezeshki.gif

 

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

آزمون yos

از شروط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه شرکت در آزمون SAT یا آزمون YOS می باشد. آزمون YOS شامل دو مرحله می باشد؛ مرحله ی اول سوالات هوش،هندسه و ریاضی که به دو زبان انگلیسی و ترکی است و مرحله ی دوم ارزیابی تسلط افراد به زبان ترکی می باشد. آزمون SAT به مراتب سخت تر است که به زبان انگلیسی برگزار می شود. افراد می توانند به هر دو زبان ترکی و انگلیسی تحصیل خود را ادامه دهند اما تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در بیشتر دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی تدریس می شود که متقاضیان بیش تری دارد. افرادی که به دنبال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی هستند باید مدرک آیلتس یا تافل داشته باشند. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه این است که دانشجویان پس از اتمام درس در هر کشوری که بخواهند می توانند طبابت کنند. برای آزمون هر فرد می تواند دوره های آموزشی خود را در کالج های معتبر ترکیه بگذراند و آمادگی های لازم را فرا بگیرد. دوره ی گذراندن کالج 9 ماه می باشد که افراد در حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در کالج می توانند به یادگیری زبان ترکی و گرفتن مدرک آیلتس نیز بپردازند.


 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ترکیه

- دانشگاه حاجت تپه

- دانشگاه استانبول

- دانشگاه آنکارا

- دانشگاه آتاتورک

- دانشگاه کوچ

- دانشگاه غازی

- دانشگاه اژه

- دانشگاه آناتولی

- دانشگاه مرمره

- دانشگاه فاتح

 

هزینه زندگی دانشجویی در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

هزینه ی زندگی افراد بستگی به نوع زندگی خودشان دارد اما به طور معمول هزینه زندگی دانشجویی بین 3000 تا 3500 لیر می باشد.

هزینه ی خوابگاه های دولتی ترکیه از 150 لیر تا 300 لیر متغیر است اما خوابگاه های خصوصی ترکیه حدود 600 لیر می باشد که اتاق های یک نفره با اینترنت در اختیار افراد قرار می گیرد.

 

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد. در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه های خصوصی باید بگوییم که سالانه حدود 3000 لیر باید به دانشگاه پرداخت شود که این هزینه متغیر است و در دانشگاه های مختلف ترکیه متفاوت است. در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در دانشگاه های نیمه دولتی باید گفت که مبلغی حدود 1500 تا 2000 لیر سالانه باید پرداخت شود.


 

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

مدارک تحصیل پزشکی در ترکیه

- کارت ملی

- شناسنامه

- گذرنامه

- در صورت داشتن مدرک زبان

- مدرک دیپلم و ریز نمرات پیش دانشگاهی

- معرفی حساب بانکی در ترکیه و داشتن مبلغ هزینه تحصیلی یک سال ترکیه

 

دانشگاه های دندان پزشکی ترکیه از سطح کیفیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار می باشند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. از مزیت های تحصیل در ترکیه برای ایرانیان، می توان به نزدیکی این کشور به ایران و همچنین ورود به این کشور بدون نیاز به اخذ ویزا اشاره کرد. از دیگر مزیت های آن شباهت ایرانیان به ترک ها از لحاظ فرهنگی می باشد.

 

در صورت تمایل می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه به موسسه ی حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر مراجعه کنید. مشاورین با تجربه ما بهترین ها را برای شما در نظر گرفته اند. شما می توانید با توجه به شرایط زندگی با کمک مشاورین ما بهترین تصمیم را بگیرید.

 

جزئیات بیشتر را در مقاله زیر بخوانید:

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه


منبع : موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر www.asmehr.ir



شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

 

کانادا کشور گرانی است و مخارج تحصیل و زندگی در این کشور حدودا بالاست. دولت کانادا برای متقاضیان تحصیل در کانادا بورسیه تحصیلی در نظر می گیرد. شرایط بورسیه تحصیل در کانادا به این صورت است که طبق شرایط خاصی به دانشجویان کمک هزینه مالی برای تحصیل در کانادا اعطا می شود و یا در برخی موارد تحصیل در کانادا کاملا رایگان خواهد شد. توجه داشته باشید مهم ترین شرط از شرایط بورسیه تحصیل در کانادا تسلط به زبان رسمی کاناداست که می تواند زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد. جزئیات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه تحصیل در کانادا را در ادامه بررسی میکنیم.

 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا – انواع کمک هزینه تحصیلی کانادا

به طور کلی شرایط بورسیه تحصیل در کانادا به صورت برنامه های فاند تحصیلی (کمک هزینه تحصیلی) به دانشجویان تعلق می گیرد و به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از :

Scholarships

Grants

Bursaries

بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ کانادا که به آن Fellowship نیز گفته می شود بر اساس صلاحیت های علمی دانشجو به وی تعلق می گیرد و مخصوص دانشجویانی است که از معدل بالا در مقطع پیشین، تحقیقات و مقالات، مدرک زبان و نمره GRE خوب برخوردارند. برای گرفتن مدرک زبان دانشجویان می توانند با داشتن مدرک آیلتس زبان انگلیسی یا مدرک TEF زبان فراسه جهت اخذ بورسیه اقدام نمایند. بورسیه های تحصیلی گرنت و بورساری نیز به دانشجویانی که نیاز مالی دارند و مخصوصا دانشجویان بین المللی اعطا می شود. هر سه نوع فاند تحصیلی کانادا بدون بازپرداخت هستند.

 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا – انواع بورسیه تحصیلی کانادا

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا و انواع بورسیه تحصیلی کانادا به سه دسته ی دولتی، غیر دولتی و دانشگاهی تقسیم می شود که هر کدام نیز بورسیه های مخصوص به خود را دارند. در ادامه ی بحث شرایط بورسیه تحصیل در کانادا به توضیح هر کدام از انواع بورسیه تحصیلی کانادا می پردازیم.

 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا - بورسیه تحصیلی دولتی کانادا

در شرایط بورسیه تحصیل در کانادا، بورسیه تحصیلی دولتی کانادا خود به شش دسته تقسیم می شود که در ادامه به ذکر و توضیح آنها می پردازیم:

بورسیه تحصیلات تکمیلی (Banting): این بورسیه تحصیلی کانادا مخصوص دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین برای رشته های تحصیلی علوم طبیعی، علوم اجتماعی و تحقیقات بهداشتی است.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد (NSERC): این بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان ممتاز جهت تحصیل در رشه های علوم طبیعی و مهندسی در یکی از دانشگاه های معتبر کاناداست.

بورسیه تحصیلی تحقیقاتی (IDRC): این بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویان کشورهای در حال توسعه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی کشورهای آمریکایی (OAS): این بورسیه تحصیلی کانادا مختص دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های عضو OAS شامل کشورهای آمریکای لاتین و جزایر کارائیب می باشد.

بورسیه تحصیلی ونیر (Vanier): این بورسیه تحصیلی کانادا نیز به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع دکترا اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد (CGS-M): این بورسیه تحصیلی کانادا مخصوص دانشجویان کانادایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا - بورسیه تحصیلی غیر دولتی کانادا

بورسیه تحصیلی غیر دولتی کانادا از شرایط بورسیه تحصیل در کانادا نیز به دو دسته تقسیم می گردد:

بورسیه تحصیلی صندوق محیط زیست (Anne Vallee): این بورسیه تحصیلی کانادا توسط سازمان محیط زیست تامین می گردد و به دانشجویان بین المللی متقاضی تحقیق در رابطه با جانوران و حیوانات در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و در یکی از دانشگاه های معتبر کبک یا بریتیش کلمبیا اهدا می گردد.

بورسیه تحصیلی ترودو (Trudeau): این بورسیه توسط بنیاد ترودو به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مقطع دکترا و به منظور فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی اعطا می شود.

 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا - بورسیه تحصیلی دانشگاهی کانادا

بورسیه تحصیلی دانشگاهی کانادا در بحث شرایط بورسیه تحصیل در کانادا به این صورت است که تعدادی از دانشگاه های کانادا به دانشجویان خود بورسیه تحصیلی اهدا می کند. انواع بورسیه تحصیلی دانشگاهی کانادا عبارتند از:

بورسیه تحصیلی کشور مبدا: این بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویان بومی کانادا یعنی شهروندان کانادا و مهاجران دارای اقامت دائم کانادا تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی هزینه تحصیل TA: این بورسیه تحصیلی کانادا به منظور دستیار استاد بودن در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان اهدا می گردد.

بورسیه تحصیلی تحقیق و پژوهش (RA): این بورسیه تحصیلی کانادا توسط اعضای دانشکده و اساتید به منظور به کار گیری دانشجویان در تحقیق و پژوهش و همکاری در پروژه تحقیقاتی آنها به دانشجویان ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی شایستگی: این بورسیه تحصیلی کانادا مخصوص دانشجویان ممتاز دانشگاه و بر اساس صلاحیت های علمی آنان می باشد.

بورسیه تحصیلی جوایز کمک مالی: این بورسیه تحصیلی کانادا وسط دانشگاه برای دانشجویان برتر خود که نیاز مالی دارند در نظر گرفته شده است.

 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا – دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا

در بررسی شرایط بورسیه تحصیل در کانادا معرفی دانشگاه های معتبر کانادا که بورسیه تحصیلی ارائه می دهند نیز حائز اهمیت است. دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کانادا عبارتند از:

- دانشگاه کارلتون

- دانشگاه کنکوردیا

- دانشگاه دل هوزی

- دانشگاه فرلی دیکنسون

- دانشگاه مونترال

- کالج هامبر

- دانشگاه مک گیل

- دانشگاه کوئین

- دانشگاه کوئست

- دانشگاه UBC

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه کلگری

دانشگاه منیتوبا

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه تورنتو انتاریو

دانشگاه واترلو

دانشگاه سیمون فریز

دانشگاه وسترن

دانشگاه یورک

 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا – مراحل اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در بررسی شرایط بورسیه تحصیل در کانادا به این صورت است که ابتدا متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی کانادا باید فرم درخواست را تکمیل نمایند و مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. توصیه می شود با توجه به پیچیدگی و کم بودن فرصت های بورسیه تحصیلی کانادا این امر را به کارشناسان موسسه حقوقی آینده سازان مهر واگذار نمایید تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

 

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی

 

آلمان یکی از کشورهای محبوب متقاضیان و پر جمعیت در اروپاست که به دلیل داشتن شرایط مناسب دانشگاهی مورد توجه دانشجویان زیادی برای متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی قرار گرفته است. چرا که تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان می باشد و امکان کار دانشجویی نیز به صورت پاره وقت وجود دارد که از مزیت های تحصیل در آلمان است. تحصیل رایگان به معنای اعطای بورسیه نبوده و هزینه های زندگی به عهده ی شخص متقاضی تحصیل در آلمان می باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی


مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی – زبان تحصیل در آلمان


زبان تحصیل مدارس آلمان زبان آلمانی می باشد. در مدارس دولتی برای دانش آموزان غیر بومی جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی کلاس زبان برگزار نمی گردد اما می توان همزمان با کلاس های مدرسه برای کودک کلاس زبان را به صورت خصوصی برگزار نمود و کودکان استعداد خوبی در یادگیری زبان دارند و می توان با مدت زمان شش تا هشت ماه بازده خوبی را از آن ها دریافت نمود. در مدارس خصوصی جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی کلاس زبان به صورت فشرده ارایه می گردد و معمولا این دانش آموزان را دو سه سال عقب تر از کلاس درسی واقعی خود قرار می دهند تا زبان را به صورت بنیادی بیاموزند. یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی برای دانش آموزان غیر اروپایی شرایط سنی است که سن دانش آموز بین 14 تا 18 باشد. دانش آموزانی که شرایط زندگی با خانواده خود را ندارند می توانند از محیط امن مدارس شبانه روزی استفاده کنند که امکانات لازم را برای فرزندان شما در نظر گرفته اند . که بیشتر مدارسی که به زبان آلمانی تدریس می کنند تحصیل در آن ها رایگان خواهد بود.

 

 


مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی - وضعیت تکفل در آلمان


جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی برای دانش آموزان زیر 18 سال می بایست پدر یا مادر یا شخصی که از نظر قانونی حق حضانت کودک را داراست (با ارائه ی گواهی حق حضانت) به همراه او برود و یا فامیل و بستگانی را در این کشور به عنوان کفیل معرفی نمایند که در این صورت می بایست آدرس محل زندگی دانش آموز و شخص مورد نظر یکی باشد و در واقع کودک می بایست با آن شخص زندگی کند.

 


مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی - شرایط ورود به دانشگاه های آلمان

 

تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا 4 سال بوده و فرد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی باید معدل بالایی از 4 سال دبیرستان در دست داشته ، همچنین قبولی آزمون سراسری در همان رشته یا رشته ای مرتبط با رشته ی مد نظر خود در کشورش را داشته باشد .که در غیر این صورت باید در دوره های کالج یک ساله ی این کشور قبل از ورود به دانشگاه شرکت نموده و در آزمون نهایی کالج نمره قبولی را کسب نماید. این دوره جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی به منظور معادل سازی دیپلم شما با یک فرد آلمانی گذاشته می شود و تمامی آموزش ها به زبان آلمانی می باشند.

معمولا مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی دو سال طول می کشد که سال تحصیلی از اوایل ماه اکتبر آغاز میشود و تا پایان سپتامبر سال بعد ادامه دارد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور در دانشگاه های دولتی تقریبا رایگان است. تحصیل در مقطع دکتری در این کشور معمولا 4 سال به طول می انجامد.

 

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی - شرایط پذیرش در مقطع دکتری در آلمان


این شرایط در مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی برای دانشگاه های مختلف جزییات متفاوت است اما به طور کلی دانشجویان خارجی می بایست معدل بالایی در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشند (بالاتر از 18) و در صورت تحصیل به زبان انگلیسی نیازی به اثبات آن نیست اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های زبان آلمانی را دارید می بایست تسلط خود را از طریق شرکت در آزمون های DSH  و یا testdaf اثبات نمایید. متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی که به صورت یکسره با مدرک لیسانس برای فوق لیسانس و دکتری پذیرش دریافت می کنند می بایست در مصاحبه ی حضوری قبول شوند و مورد تایید برای اخذ پذیرش قرار گیرند.

 


مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی - زبان تحصیل در آلمان


اگر قصد دارید در مقطع کارشناسی برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید اکثر رشته ها در این کشور به زبان آلمانی ارائه می شوند و نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارید (معمولا B1)، در صورتی که برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می کنید امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور وجود دارد که مستلزم ارائه مدرک آیلتس (6.5 و 7) می باشند.

 

 

 مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی - شرایط سنی تحصیل در آلمان


برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی و تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور محدودیت سنی وجود ندارد اما به دلیل سخت گیری سفارت در ارائه ی ویزا نهایتا تا سن 23 سالگی می توان برای این مقطع اقدام نمود. برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بهتر است فاصله ی زمانی زیادی میان اخذ کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکترا وجود نداشته باشد و در صورت وجود گپ تحصیلی، این مدت زمانی با سابقه ی کاری توجیه گردد.

 


مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی - مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاهی از آلمان

 

_ریز نمرات و کپی مدرک تحصیلی قبلی ترجمه شده(دیپلم/بسته به مقطع مد نظر)

_ ریز نمرات و مدرک پیش دانشگاهی ترجمه شده

_کپی صفحات پاسپورت

_عکس رنگی پاسپورتی

_مدرک زبان آلمانی

_کپی شناسنامه

تمامی مدارک جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی باید مهر تاییدیه وزارت امور خارجه را داشته باشند و بعد به سفارت این کشور تحویل داده شوند.

 

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی - مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت و اخذ ویزای تحصیلی آلمان


زمانی که برای اخذ ویزا جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی به سفارت میروید باید مدارک زیر را به طور کامل به همراه داشته باشید زیرا که ناقص بودن مدارک پرونده می تواند باعث عدم صدور ویزا جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی از طرف افسر مهاجرت گردد بنابراین مدارک زیر را باید به دقت آماده سازید:

_فرم پر شده درخواست ویزا که می توانید از سایت دانلود نموده و عکس متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی را ضمیمه آن کنید (دو کپی از این فرم به همراه داشته باشید)

_گذرنامه و کپی از تمامی صفحات آن

_کپی تمامی صفحات گذرنامه همسر متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی

_اعتبار گذرنامه متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی حداقل 1 سال

_گواهی بانکی منوط بر داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی دانشجو برای یک سال اول که به دو صورت انجام می شود:

1.حساب بانکی خود شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی

2.مدارک بانکی شخص پشتیبان مقیم آلمان

_مدرک پذیرش دانشجو از دانشگاه ها یا کالج ها و موسسات معتبر این کشور

_بیمه نامه حداقل برای شش ماه

_اصل مدارک چهار سال دبیرستان متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی