موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

 

یکی از مشاغل پرطرفدار جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری است. این شغل در سیستم کد گذاری مشاغل کانادا (NOC) با کد 6341 شناخته می شود. افراد شاغل در این حرفه به طور میانگین حدود 28000 دلار کانادا در سال درآمد دارند. از آنجا که در اکثر استان های کانادا به افراد دارای مهارت در این حرفه نیاز زیادی حس می شود افراد می توانند جهت گرفتن ویزای کار و به دنبال آن اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. در ادامه جزئیات مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری  را بازگو خواهیم کرد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

آیا می دانستید؟ افراد دارای مهارت در حرفه آرایشگری برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری  نیازی به داشتن پیشنهاد کار (Job Offer) ندارند؟

بر خلاف سیستم اکسپرس انتری که برای اکثر مشاغل داشتن پیشنهاد کار یکی از پیش نیازهای اصلی به شمار می رود، در مورد حرفه آرایشگری افراد نیازی به گرفتن پیشنهاد کار نخواهند داشت.

توجه به این نکته در رابطه با مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری ضروری است بدانید که سیستم اکسپرس انتری به هیچ عنوان یک نوع ویزا محسوب نمی شود، بلکه از آن فقط به عنوان یک روش یا بانک اطلاعات یاد می شود که اداره مهاجرت کانادا از آن برای انتخاب متقاضی مناسب برای اخذ اقامت دائم کانادا استفاده می کند. بنابراین، یک آرایشگر باید از طریق انتقال مهارت و یا برنامه های مهاجرت استانی برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری  اقدام نماید. البته این بدان معنا نیست که آرایشگران نمی توانند از طریق اکسپرس انتری جهت ارائه مهارت خود و مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری  وبه دنبال آن اخذ ویزای کار و اقامت کانادا اقدام نمایند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری  – زیر شاخه های آرایشگری

«آرایشگری» یک عنوان کلی است و خود دارای زیرشاخه های زیادی است که فرد دارای مهارت با داشتن این مهارت ها می تواند خود را به عنوان یک «آرایشگر» معرفی کند. عناوین شغلی ایی که به عنوان رسته شغلی شماره 6341 NOC به عنوان آرایشگر جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری  شناخته می شوند عبارت اند از:

- پیرایشگر (آرایشگر آقایان)

- کارآموز پیرایشگری

- افراد مشغول در سالن های زیبایی

- تکنسین و رنگ کننده مو

- متخصص محافظت از مو

- آرایشگر بانوان

- کارآموز آرایشگری بانوان

- متخصصان مدل مو (برای آقایان و بانوان)

- متخصص کلاه گیس

به طور کلی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری را دارند می توانند دانش یا تجربیات خود در زمینه های زیر را عنوان نمایند:

- ارائه پیشنهاد مدل مو مطابق با شرایط فیزیکی مشتریان و نیز بر اساس دستورالعمل و ترجیح وی

- مهارت در کوتاه کردن، مدل دادن، فر و موج دار کردن مو

- مهارت در استفاده از رنگ زُدا، رنگ مو و رنگ رشته ای

- داشتن اطلاعات کافی جهت بررسی مو و پوست سر و ارائه درمان های پایه جهت حفاظت و زیبایی هرچه بیشتر موی سر

- تمیزکردن و مدل دادن کلاه گیس

- استفاده از اکستنشن

- دادن پیشنهادات مناسب جهت استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی استاندارد بر اساس نیاز مشتری

- تربیت نیروی کارآموز در زیرشاخه های مرتبط با مهارت مورد نظر

 

 

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

اولین اقدام محاسبه امتیازات لازم برای مهاجرت بر اساس سیستم اکسپرس انتری است که به آن CRS نیز گفته می شود. بر این اساس، به فاکتورهای زیر امتیازات خاصی تعلق می گیرد که فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری باید حداقل 67 امتیاز آن را کسب نماید:

- سن

- مدارک رسمی مهارت فنی

- مهارت در زبان خارجی (انگلیسی یا فرانسوی)

- مهارت های همسر یا پارتنر قانونی فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

- میزان سوابق کاری

پس از آن، یک نامه دعوت به اپلای برای فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری ارسال می شود که طی آن وی 60 روز فرصت دارد تا درخوات خود را تقدیم نماید.

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری – مهارت سنجی

یکی از سیستم هایی که در مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری باید بدان اشاره کرد مهارت سنجی فرد مهاجر است. هدف اول انجام این مهارت سنجی آن است که نشان دهد فرد در صورت داشتن مهارت لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری می تواند از طریق سیستم های اکسپرس انتری و انتقال مهارت اقدام نماید. هدف دوم این سیستم آن است که نشان دهد در صورت داشتن مدارک فنی و حرفه ای همراه با مهارت لازم جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری فرد متقاضی می تواند از روز اول در کانادا مشغول به کار شود.

 

 

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری

یکی از مزایای بزرگ مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری آن است که فرد می تواند در صورت کسب امتیازات لازم بدون داشتن پیشنهاد کار جهت اخذ ویزای کار اقدام کند. البته داشتن پیشنهاد کار شانس پذیرش فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری را چندین برابر خواهد کرد.

 

 

شما بزرگواران جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مهاجرت به کانادا از طریق تخصص آرایشگری با مشاورین مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر در ارتباط باشید تا از اطلاعات ایشان بهره مند شوید. سالم، سرزنده و زیبا بمانید.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

 

به تازگی در روند اعطای اقامت به پناهجویان جهت مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی یک سری تغییرات مهم رخ داده که در اینجا به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:



مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

 

 

قوانین مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

_ پروسه ی رسیدگی به پناهجویان و رد یا اعطای اقامت به آن ها جهت مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی بسیار سریع تر از قبل بوده و در مدت زمانی کمتر از دو ماه به پرونده مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی شما رسیدگی می شود و متقاضیانی که موفق به اخذ اقامت نشده اند باید به سرعت خاک آلمان را ترک کنند.

_ به منظور جلوگیری از عدم ارائه ی مدارک شخصی جعلی توسط افراد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی، دولت این کشور از سامانه ی پیشرفته ی اثر انگشت و کنترل کنندگی بالا استفاده می کند که این دست کاری در فرم ها و یا جعل هویت را برای افراد دشوار ساخته و کسانی که سعی بر این موضوع داشتند بازگردانده خواهند شد.

_ علاوه بر این، دفتر امور مهاجرین مجوز چک نمودن موبایل، وسایل شخصی و یا الکترونیکی متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی که اطلاعات درستی را ارائه نمی دهند برای رسیدن به هویت اصلی آنها به صورت مختار یا به اجبار به مامورین اقامت داده است.

_ در قوانین جدید جهت مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی، پناهجویان این کشور مجوز استفاده از دستبندهای مجهز به ردیابی افراد برای متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی که خاطی بوده و امنیت عمومی را به خطر می اندازند به مامورین داده شده است.

_ و در آخر آن دسته از متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی که درخواستشان رد شده و از اثبات هویت و ارائه ی مدارک شناسایی خود نیز ناتوان بوده اند، تنها از حقوق اجتماعی ابتدایی برخوردار خواهند بود و هیچ گونه حقوق و دریافتی نخواهند داشت.

 

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی


خطرات پناهندگی:

در صورت پذیرفته نشدن درخواست شما از سمت دولت ، متقاضی چاره ای جز بازگشت به کشورش نخواهد داشت.
خطرات جانی و مالی رسیدن غیر قانونی به کشور مقصد بسیار بالاست و ارزش به خطر انداختن جان خودتان و خانواده را ندارد بنابراین هرگز به پیشنهاد دلالان اعتماد نکنید زیرا که قاچاچ انسان در سال های اخیر افزایش زیادی داشته است.

بنابراین مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی ممکن است با ریسک ها و خطرات بالایی همراه باشد که می تواند منجر به از بین رفتن سال های زیادی از زندگی شما گردد؛ راه های دیگر را برای خود در اولویت قرار داده و با برنامه ریزی مناسب و بررسی گزینه های موجود به بهترین راه دست یابید.

منبع : موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

مقایسه دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه

مقایسه دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه

 

 

در کشور ترکیه نیز همانند ایران دانشگاه ها به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند و متقاضیان باید یکی از دانشگاه های دولتی یا خصوصی را به منظور تحصیل در ترکیه برگزینند. البته پذیرش و تحصیل در دانشگاه های دولتی به مراتب سخت تر از دانشگاه های خصوصی و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز از دانشگاه های دولتی بیش تر است. دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه ممکن است در موضوعات دیگری نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشند که در ادامه مطلب از وبسایت آینده سازان مهر به بررسی و مقایسه آن ها خواهیم پرداخت.

 

مقایسه دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه

 

دانشگاه های دولتی ترکیه

همانطور که پیداست بودجه آموزشی دانشگاه های دولتی ترکیه از طریق دولت تامین می شود و به همین دلیل نیز تحصیل در این دانشگاه ها با شهریه های بسیار کم و یا حتی رایگان صورت می پذیرد. چرا که بیش تر دانشگاه های دولتی فقط هزینه ای جزیی برای ثبت نام از دانشجو دریافت می کنند.

یکی از مهم ترین شرایط ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه پذیرفته شدن در آزمون ورودی آن هاست. البته اخیرا در پردیس دانشگاه های دولتی اقداماتی جهت پذیرش دانشجو بدون کنکور و آزمون و از طریق پرداخت شهریه نیز صورت گرفته است. هزینه شهریه سالانه در پردیس های دانشگاه های دولتی حدودا 20،000 تا 30،000 دلار آمریکاست.

از مزایای مهم تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه این است که پس از گذراندن یک ترم تحصیلی در این دانشگاه ها می توان در طرح های بین المللی شرکت کرد. طرح های بین المللی ترکیه دانشجو را به دانشگاه های اروپایی یا آمریکایی منتقل می کنند.

 

دانشگاه های خصوصی ترکیه

در دانشگاه های خصوصی ترکیه به این دلیل که پذیرش دانشجو با پرداخت شهریه همراه است، متقاضی نیازی به شرکت و قبولی در آزمون ورودی ندارد. این دانشگاه ها به صورت غیر انتفاعی اداره می شوند و فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در ترکیه هستند.

هزینه شهریه دانشگاه های خصوصی و غیر انتفاعی ترکیه با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی برآورد می شود. اما به طور متوسط حدود 600 تا 1000 دلار آمریکا در سال هزینه در بر خواهد داشت.

 

تفاوت دانشگاه های دولتی و خصوصی

عمده ترین تفاوت بین دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه را می توان روش پذیرش دانشجو عنوان کرد. همانطور که گفتیم دانشگاه های دولتی از طریق آزمون ورودی مخصوص به خود و دانشگاه های خصوصی از طریق دریافت شهریه اقدام به پذیرش متقاضیان می کنند.

در رابطه با هزینه تحصیل نیز هزینه تحصیل در دانتشگاه های دولتی ترکیه بسیار پایین و بر عکس دانشگاه های خصوصی ترکیه شهریه ی بیش تری نسبت به دانشگاه های دولتی دریافت می کنند.

بیش تر دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی تدریس می شوند و بنابراین برای تحصیل در آن ها باید حتما به زبان ترکی مسلط باشید، اما در دانشگاه های خصوصی تسلط به یکی از زبان های ترکی، انگلیسی، آلمانی و فرانسه جهت تحصیل کافیست.

 

 

موسسه آینده سازان مهر