موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه

 

روسیه، سرزمین تزارها، با نام رسمی فدراسیون روسیه پهناوترین کشور جهان با 142 میلیون نفر جمعیت، در آسیا قرار دارد و نهمین کشور پر جمعیت دنیا به حساب می آید. روسیه در خاور اروپا و شمال آسیا قرار گرفته و  با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. همچنین این کشور با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد. پایتخت روسیه شهر مسکو است.زبان رسمی این کشور، زبان روسی است و فرهنگ بسیار پرباری دارد و نویسندگان سرشناسی همچون تولستوی و داستایوفسکی را در خود پرورانده است.واحد پول روسیه روبل می باشد.

کشور روسیه به طور عجیب و فوق العاده ای زیبا و خیره کننده است. جولای و آگوست از گرم ترین ماه های سال هستند و بهترین فصل برای سفر برای تورسیت ها و مهاجرت به روسیه به شمار می رود. روزهای پایانی اکتبر و ماه های مارس و آوریل اصلا برای سفر مناسب نمی باشد اما صحنه ی بسیار زیبایی را در این کشور بوجود می آورد چون برف جلوه ی فوق العاده ای به همه چیز می بخشد.

 

مهاجرت به روسیه

 

شرایط مهاجرت به روسیه

برای اخذ پاسپورت روسیه جهت مهاجرت به روسیه ابتدا باید اقامت این کشور و بعد از آن تابعیت آن را بدست آورد. پاسپورت روسیه در دنیا رتبه 40 را دارد و توسط این پاسپورت تقریبا به 105 کشور دنیا بدون داشتن ویزا می توان سفر کرد.

جهت اخذ پاسپورت و در واقع شهروندی روسیه جهت مهاجرت به روسیه باید حداقل سنتان 18 سال باشد و همچنین قبل از درخواست تابعیت 5 سال اقامت دائم و یا 3 سال اقامت مستمر در این کشور داشته باشید.

 

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل

به منظور مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرد که این ویزا برای کل دوره ای که متقاضی مهاجرت به روسیه در این کشور مشغول تحصیل است معتبر می باشد و ویزای تحصیلی تک ورودی است.

برای اخذ ویزای دانشجویی روسیه جهت مهاجرت به روسیه باید از یک دانشگاه یا مدرسه دعوت نامه داشته باشید.

  • این ویزای مهاجرت به روسیه به دانشجویان و کسانی که مشغول گذراندن دوره های زبان روسی می باشند تعلق می گیرد.

  • این ویزای مهاجرت به روسیه ابتدا بین 3 ماه تا یک سال اعتبار دارد و بعد از این مدت دانشجو با توجه به مدت زمان اقامت خود اقدام به تمدید این ویزا کنند.

  • کسانی که قصد اقامت بیش از 3 ماه را دارند باید گواهی عدم ابتلا به بیماری HIV داشته باشند.

 

مهاجرت به روسیه از طریق کار و تخصص

- این ویزای مهاجرت به روسیه بین 3 ماه تا یکسال و با چند ورودی اعتبار دارد.

- فقط به کارکنان خارجی در شرکت های روسی داده می شود.

- شرکت های روس با داشتن مجوز می توانند اقدام به استخدام اتباع خارجی کنند. این ویزای مهاجرت به روسیه بر اساس مجوز کار، اشتغال و دعوت رسمی صادر می شود.

 

مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری

کسانی که کارهای تجارت انجام می دهند می توانند از طریق ویزای سرمایه گذاری برای مهاجرت به روسیه اقدام کنند. ویزای سرمایه گذاری جه مهاجرت به روسیه تک ورودی، دو ورودی و چند بار ورودی است. اعتبار ویزای تک ورودی و دو ورودی بین 1 تا 3 ماه و ویزای چند بار ورودی بین 3 ماه تا 1 سال می باشد.

برای اخذ ویزای مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری باید درخواستتان را از طریق سفارت یا کنسولگری داخلی ارائه دهید. درخواست ویزای شما پس از 45 روز از اولین تاریخ ارایه درخواست توسط وزارت امور خارجه بررسی می شود.

قابل توجه است که بعضی از توریست هایی که قصد اقامت در روسیه برای بیش از 30 روز را دارند هم از این نوع ویزای مهاجرت به روسیه استفاده می کنند. ویزای مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری از لحظه ای که گرفته می شود تا 12 ماه بعد اعتبار دارد.

کسانی که قصد اقامت بیش از 3 ماه را دارند باید گواهی عدم ابتلا به HIV ارائه دهند.

 

مهاجرت به روسیه از طریق تولد فرزند

چنانچه که فردی پدر و مادرش تبعه روسیه باشد، می تواند تابعیت روسیه را بدست آورد.

همچنین اگر فرزند فقط پدر و یا فقط مادرش شهروند روسیه باشد و دیگری وضعیت مشخصی نداشته باشد هم می تواند شهروندی روسیه را کسب کند.

اگر یکی از والدین تابعیت روسیه را داشته باشد و دیگری از کشور دیگری باشد و فرزند در روسیه متولد شده باشد به او تابعیت روسیه می دهند.

اگر یکی از والدین شهروند باشد و دیگری شهروند نباشد و کودک در جایی خارج از خاک روسیه متولد شود، فرزند امکان مهاجرت به روسیه و اخذ تبعیت روسیه را دارد.

اگر والدین کودک شهروند خارجی باشند و کودک در روسیه متولد شود، تابعیت روسی دریافت خواهد کرد.

 

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

اگر زن یا مرد خارجی با کسی که شهروند روسیه است ازدواج کرده و برای مهاجرت به روسیه اقدام نماید ابتدا اقامت موقت (RVP) که مدت آن 3 سال است، و پس از آن اقامت دائم (VNZH) و در انتها تابعیت روسیه را کسب خواهد کرد.

ازدواج جهت مهاجرت به روسیه باید در دفتر ثبت ازدواج (ZAGS) که مخصوص خارجی ها است باید ثبت شود. باید بدانید که این ازدواج فقط در روسیه ثبت می شود. برای این امر باید مدارک زیر را ارائه دهند:

اصل شناسنامه و پاسپورت و ترجمه آنها

گواهی مجرد بودنشان

 

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی

اگر فردی از لحاظ دینی یا عقاید سیاسی در کشور خودش در خطر باشد طبق کنوانسیون ژنو، می تواند درخواست مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی خود را ارائه دهد. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه ریسک و خطر این نوع مهاجرت به روسیه زیاد می باشد نمی توان برای افراد پناهنده آینده و رفاه خوبی پیش بینی کرد. از آنجایی که دولت هر کشوری تمایلی برای پذیرش پناهنده ندارند، کمپ هایی که برای پناهندگان در نظر گرفته می شود بسیار بزرگ، با تعداد ظرفیت زیاد و امکانات کم می باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد