موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه

معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه

 

 

در سال های اخیر تعداد دانشجویان بین المللی از سراسر جهان که ترکیه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، بسیار افزایش یافته است. بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی را داشته باشند ، ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. تحصیل در ترکیه مزایای بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن را می توان ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه و جهان دانست. مدرک اکثر دانشگاه های ترکیه در سراسر جهان معتبر بوده و شما می توانید ادامه تحصیلات خود را در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی به انجام برسانید. در این مطلب قصد داریم برترین و بهترین دانشگاه های ترکیه در سال 2021 را معرفی کنیم.

 

معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه

 

دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ ترکیه در سال 1993 میلادی و در شهر استانبول تاسیس شد و اکنون یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی این کشور می باشد. زبان تحصیل در دانشگاه کوچ به زبان انگلیسی می باشد و درصد بسیار کمی نیز به زبان ترکی اختصاص یافته است. دانشگاه کوچ در دوره ی کارشناسی 22 برنامه ی آموزشی ، در دوره ی کارشناسی ارشد 32 برنامه ی آموزشی و در دوره ی دکترا 18 برنامه ی آموزشی ارائه می دهد. رشته های تحصیلی دانشگاه کوچ نیز شامل رشته های اقتصاد ، مدیریت ، حقوق ، علوم پزشکی ، علوم طبیعی و علوم اجتماعی می باشد.

 

دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه ترکیه در سال 1967 میلادی در شهر استانبول توسط بخش خصوصی شروع به کار کرد. این دانشگاه دارای 150 رشته ی تحصیلی در مقطع کارشناسی و بیش از 200 رشته ی تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. دانشگاه حاجت تپه دارای دانشکده های زیادی از جمله علوم آموزشی، اقتصاد، بازرگانی، مهندسی، هنر های زیبا، ادبیات و علوم فضایی می باشد. اما شهرت و محبوبیت دانشگاه حاجت تپه بیشتر به دلیل دانشکده ی پزشکی آن است.

 

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت دانشگاه خصوصی دیگری است که جزو برترین دانشگاه های ترکیه محسوب می شود. این دانشگاه دارای 9 دانشکده هنرهای زیبا، اقتصاد، مدیریت، موسیقی، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و ... است. دانشگاه بیلکنت نیز دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس می کند و یکی از مهم ترین مراکز تحقیقاتی است.

 

دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه همانطور که از نامش پیداست از بهترین دانشگاه های ترکیه برای ادامه تحصیل در رشته های مهندسی، ریاضیات و فناوری می باشد. این دانشگاه نیز دانشکده های متعددی از جمله معماری، هنر، اقتصاد و مدیریت، علوم آموزشی و تربیتی، مهندسی، زبان های خارجی و ... دارد. در واقع دانشگاه فنی خاورمیانه دارای 5 دانشکده اصلی و 42 دپارتمان آموزشی است. زبان تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه نیز انگلیسی می باشد.

 

دانشگاه سابانجی

دانشگاه سابانجی ترکیه در شهر استانبول واقع شده و توسط بخش خصوصی اداره می شود. این دانشگاه دارای سه دانشکده ی هنر، دانشکده ی علوم طبیعی، مهندسی و اجتماعی و دانشکده ی مدیریت و همچنین یک مدرسه ی زبان می باشد. زبان تحصیل در دانشگاه سابانجی انگلیسی است و از رویکرد نوینی در آموزش دانشجویان استفاده می کند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری

 

افراد دارای تخصص پرستاری می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری اقدام نمایند. درحال حاضر کشور کانادا نیاز زیادی به جذب پرستار دارد و هر ساله لیستی از تعداد پرستاران مورد نیاز خود را منتشر می کند. در سیستم کد گذاری مشاغل کانادا (NOC) حرفه پرستاری با کد 3012 شناخته می شود. پرستاران در صورت احراز شرایط لازم می توانند جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص یا همان اسکیلد ورکر (چه به صورت فدرال و چه به صورت استانی) اقدام کنند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری

افراد مشغول در حرفه پرستاری در صورتی که در زیرشاخه های زیر مهارت داشته باشند می توانند جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری اقدام نمایند:

- پرستاران رسمی بیمارستان ها

- روان درمانان رسمی ایی که مستقیماً از بیمار مراقبت می کنند

- افرادی که برنامه های آموزش سلامت و خدمات درمانی مرتبط با پرستاری ارائه می کنند.

افراد دارای سابقه رسمی در شاخه های فوق می توانند در تنوعی از محیط های حرفه ای جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری مشغول به فعالیت شوند که عبارت اند از:

- بیمارستان ها

- مراکز درمانی

- مراکز بازپروری

- کلینیک ها و مطب دکتر

- مراکز اجتماعی

- مراکز درمانی خصوصی

- و حتی به صورت خوداشتغال

 

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری

مرحله اول: اولین اقدام در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری معادل سازی و تصدیق مدارک تحصیلی مربوط به رشته پرستاری بر اساس «سرویس جهانی آموزش» (WES) است. همچنین، مدارک تحصیلی و سوابق مربوط به حرفه پرستاری باید به تایید سرویس ملی مهارت سنجی پرستاران (NNAS) نیز برسد.

مرحله دوم: سپس در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری نوبت به امتیازبندی و تشکیل پرونده در سیستم اکسپرس انتری می رسد. دقت داشته باشید که این مرحله به معنای اقدام اصلی نیست و در واقع شروع راه مهاجرت می باشد.

مرحله سوم: پس از طی مراحل فوق فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری باید مستقیماً در هیئت پرستاران نظان پزشکی کانادا اپلای نماید و استان مورد نظر خود جهت مهاجرت را انتخاب کند. هر استان به نوع خاصی از نتایج حاصل از بررسی NNAS پرستاران بر اساس معیارهای خود برای امتیازبندی استفاده می کند. مهارت پرستاری، میزان سابقه و مدارک رسمی تحصیل پرستاری معیارهای اصلی این مرحله هستند.

معمولاً در این مرحله از مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری یکی از این دو اتفاق رخ می دهد:

الف) از متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری دعوت می شود تا در امتحان ورودی استان مورد نظر شرکت کند.

ب) از متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری دعوت می شود تا در یک دوره تحصیل پرستاری شرکت نماید.

مرحله چهارم: مراحل فوق جهت رسمیت بخشیدن به مدارک تحصیلی و صلاحیت رسمی پرستار جهت کار در کاناداست. پس از این مراحل جهت مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری نوبت به اپلای جهت اخذ ویزای اسکیلدورکر می رسد. لازم به ذکر است که اگر پرستاران موفق به اخذ صلاحیت های لازم شوند دیگر نیاز چندانی به پیشنهاد کار (Job Offer) نخواهند داشت. در این مرحله از متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری دعوت می شود تا از طریق برنامه فدرال یا برنامه استانی اسکیلدورکر مدارک خود را ارسال کند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق تخصص پرستاری با مشاورین ما در موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر در ارتباط باشید.

 

 

 


مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

 

اگر قصد دارید برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و پیوستن به عضو خانواده یا همسر خود اقدام کنید، ویزای ادغام خانوادگی آلمان به شما اجازه خواهد داد که در آلمان زندگی و کار کنید و برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج اقدام نمایید.

بعضی از بستگان و همسران در صورت برآورده شدن یک سری شرایط خاص واجد شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و ویزای روابط خانوادگی در آلمان خواهند بود. به منظور اجماع خانواده در آلمان ، شرایط ویزای شما بستگی به وضعیت همسر، نامزد یا همخانه ی شما در آلمان دارد.

اگر شما شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا (EEA ؛  ایسلند ، لیختن اشتاین و نروژ) و یا سوئیس هستید، نیازی به اجازه برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و اقامت و کار در آلمان ندارید. در حالی که، هر عضو خانواده ای که از اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس نیست، ملزوم به درخواست مجوز اقامت آلمان می باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج 

 

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج در سوئیس اعضای اتحادیه اروپا  / EEA /

به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا یا سوییس شما برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و ورود به آلمان فقط به یک گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی نیازدارید و شما باید در ظرف سه ماه از ورودتان در اداره ی ثبت این کشور نام نویسی نمایید.


ویزای خانواده جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوییس

به منظور مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج اگر شما در حال پیوستن به یکی از اعضای خانواده ای در اتحادیه اروپا / یورو یا سوئیس هستید اما خودتان از یکی ازاین کشورها نیستید، باید قبل از ویزا درخواست مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج دهید (بسته به ملیت شما). پس از آن "کارت اقامت" خود را از اداره ی مهاجرتی در منطقه ای که در آلمان زندگی می کنید دریافت خواهید کرد.

جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج اگر شما همسر یا همخانه ی قانونی ثبت شده هستید، ازدواج نکرده اید، فرزند کوچک یک شهروند آلمانی یا مراقب قانونی والدین تنها هستید و از اتحادیه ی اروپا/منطقه ی اقتصادی اروپا و یا سوییس نمی باشید، جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج تا زمانی که آن شخص در آلمان زندگی می کند اجازه ی اقامت را خواهید داشت.



الزامات ادغام خانواده در آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

شخصی که می خواهید جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج به آن بپیوندید باید مدارک زیر را داشته باشد :

- مجوز اقامت

- اتاق کافی برای شما (که توسط سفارتخانه / کنسولگری آلمان مورد رسیدگی قرار می گیرد)

- منابع مالی کافی و ایمن (که همچنین توسط سفارتخانه مورد بررسی قرار می گیرد)
 


شرایط ویزای همسر و شریک اجتماعی در آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

اگر شما به همسر خود (ازدواج یا شریک اجتماعی) پیوستید و درخواست ویزای ازدواج آلمانی جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج دارید، هر دو باید بیش از 18 سال سن داشته باشید و توانایی خوبی در مهارت های زبان آلمانی داشته باشید؛ مگر اینکه، همسرتان در یک یا چند دسته بندی زیر قرار گیرد:

- کارت آبی اتحادیه اروپا داشته باشد.

- به عنوان یک محقق در آلمان باشد.

- یک فرد بسیار واجد شرایط باشد.

- فرد خود اشتغال باشد.


اگر چنین است؛هیچ محدودیت سنی ای جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج اعمال نمی شود و همچنین نیازی به دانستن زبان آلمانی برای درخواست مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و پیوستن به همسر نمی باشد.

برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج اگر نسبت شما ، اجازه اقامت خود را به عنوان یک دانش آموز ، کارمند یا فرد خود اشتغال زمانی که شما ازدواج کرده بودید (یا زندگی می کردید به عنوان شریک اجتماعی) دریافت کرده است، شما می توانید مجوز اقامت را تا زمانی که سایر نیازمندی های این ویزا را فراهم سازید دریافت نمایید و برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و زندگی بیش از یک سال در این کشور برنامه ریزی کنید.

اگر پس از اینکه همسرتان ویزای اقامت را دریافت نمود ازدواج کردید، ممکن است برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج نیاز شود تا دو سال صبر کنید و بعد در خواست مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج دهید. سفارت یا کنسولگری محلی آلمان می تواند به شما در مورد شرایط مربوطه اطلاعات دهد.

تبصره : توجه کنید 
جهت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج، ویزای ازدواج در آلمان بر اساس اجماع خانواده برای ازدواج های اجباری یا شریک های اجتماعی یا ازدواج های صوری برای راحتی افراد مجاز نمی باشد.

ازدواج همجنسگرایان

ثبت ازدواج همجنسگرایان در سال 2001 در آلمان به رسمیت شناخته شد ودر سال 2017 نیز جزوی از قانون اساسی این کشور شناخته شد .بنابراین زوج های هم جنس گرا می توانند در این کشور ازدواج خود را رسمی و ثبت نمایند

 

تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

 

 

رشته تحصیلی پرستاری همواره در سراسر جهان یکی از رشته های پر طرفدار هم از نظر آینده شغلی خوبی که دارد و هم از نظر خدمت به خلق، می باشد. اما بسیاری از افراد دوست دارند این رشته تحصیلی در دانشگاه های معتبر بین المللی بگذرانند. ترکیه یکی از کشورهایی است که دانشگاه های شناخته شده ای در جهان دارد و به دلیل سهولت در رفت و آمد برای ایرانیان بسیار محبوب است. اگر شما هم دوست دارید در این کشور تحصیل کنید، در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در ترکیه در رشته پرشتاری بپردازیم.

 

تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

 

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

شرایط تحصیل پرستاری در دانشگاه های ترکیه بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد. هر دانشگاه ممکن است شرایط مخصوص به خود را برای پذیرش دانشجو داشته باشد. تعداد دانشگاه های ترکیه که رشته پرستاری را ارائه می دهند، حدود 170 دانشگاه است که البته هر ساله ظرفیت محدودی برای پذیرش دانشجو دارند. بنابراین شما ابتدا باید ظرفیت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی نمایید.

تحصیل رشته پرستاری در ترکیه هم در دانشگاه های دولتی و هم خصوصی امکانپذیر است. اگر تصمیم دارید در دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی یا ترکی به تحصیل پرستاری بپردازید، باید در آزمون های YOS و SAT شرکت کرده و نمره قبولی بگیرید. اما در خصوص تحصیل پرستاری در دانشگاه های خصوصی ترکیه، نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و تنها ریز نمرات و معدل شما ملاک پذیرش قرار می گیرد.

شرط سنی برای تحصیل پرستاری در ترکیه حداکثر 23 سال است و شرط معدل برای مدرک دیپلم 12، مدرک لیسانس 14 و مدرک فوق لیسانس 15 می باشد.

 

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

هزینه تحصیل پرستاری در ترکیه با توجه به دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. به طور کلی دانشگاه های دولتی هزینه کمتری نسبت به دانشگاه های خصوصی دارند. به عنوان مثال در سال 2020 شهریه تحصیل رسته پرستاری در دانشگاه های خصوصی حدودا بین 1000 تا 6000 لیر در سال و در دانشگاه های خصوصی حدودا بین 4000 تا 10000 لیر در سال بوده است.

 

مزایای تحصیل در رشته پرستاری در ترکیه

مزایای تحصیل پرستاری در دانشگاه های ترکیه به شرح زیر است:

  • امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر اروپا و آمریکا
  • اجازه کار داشتن در سراسر جهان
  • برخورداری از تحصیل رایگاه پرستاری در ترکیه با اخذ بورسیه
  • مناسب بودن هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه
  • تحصیل پرستاری در دانشگاه های معتبر جهانی
  • معتبر بودن مدرک پرستاری دانشگاه های ترکیه در تمامی کشورهای اروپایی، آمریکایی و انگلستان