موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

تحصیل به زبان فارسی در ترکیه

تحصیل به زبان فارسی در ترکیه

 

 

از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی کشورمان ایران قرار دارد، بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه می خواهند بدانند که آیا دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه وجود دارند؟ شرایط تحصیل به زبان فارسی در ترکیه چیست؟ شرایط تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

کشور ترکیه از جایگاه خوبی در جهان از نظر تحصیلی برخوردار بوده و دانشجویان بین المللی بسیار زیادی نیز در دانشگاه های این کشور به تحصیل می پردازند. از جمله دانشجویان ایرانی که تحصیل در ترکیه به دلیل نزدیکی این دو کشور بسیار مورد توجه آنان قرار گرفته است.

در سال 1884 اولین مرکز تحصیلی ایرانیان در ترکیه تاسیس شد که به آموزش متون کلاسیک و مدرن، مترجمی، دستور زبان، ادبیات فارسی، مکالمه و گفتگو، دانش ادبی، تاریخ و فرهنگ می پردازد. بنابراین تحصیل به زبان فارسی در ترکیه در این مرکز امکانپذیر بوده و دانشجویانی که به زبان فارسی تسلط کامل دارند، به راحتی می توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

 

تحصیل به زبان فارسی در ترکیه

 

شرایط تحصیل به زبان فارسی در ترکیه

برای تحصیل به زبان فارسی در ترکیه شما باید در ازمون ورودی که به این منظور در نظر گرفته شده، شرکت کرده و حداقل نمره لازم را کسب نمایید. داشتن پاسپورت دارای اعتبار و همچنین مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی از دیگر پیش نیاز های تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان ترکیه است. اساتید دانشگاه های فارسی زبان ترکیه معمولا تحصیلات کارشناسی یا کارشناسی ارشد داشته و در سطح مطلوبی قرار دارند.

 

هزینه تحصیل به زبان فارسی در ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه نسبت به دانشگاه های انگلیسی زبان کمتر بوده و عمده هزینه ها صرف هزینه زندگی در این کشور خواهد شد. اما به طور میانگین می توان هزینه ای بین 450 تا 650 دلار آمریکا برای هزینه تحصیل در در ترکیه به زبان فارسی در نظر گرفت. هزینه های زندگی در ترکیه نیز حدودا ماهیانه 250 تا 400 دلار آمریکا هزینه در بر خواهد داشت.

 

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

 

برنامه ی فدرال اسکیل ورکر (FSW) کانادا برای آن دسته از افراد در نظر گرفته شده که از طریق مهارت ها یا تجربیات کاری شان برای مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر انتخاب می شوند. از تاریخ اول ژانویه سال 2015 میلادی افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر باید از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد سیستم ارزیابی مهارت شوند. به این افراد بر اساس سطح تحصیلات، میزان سابقه کاری، دانش یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی و برخی فاکتورهای دیگر اقامت دائم کانادا اعطا می شود. البته باید توجه داشت که ویزای اسکیل ورکر با ویزای انتقال مهارت کانادا (Skill Trade) تفاوت دارد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

 

افراد واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر می بایست حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند :


- دارای پیشنهاد کار باشند (Job Offer)

- واجد شرایط کار در کشور کانادا باشند.

- توان اثبات تمکن مالی لازم برای حمایت مالی از خود یا وابستگان پس از ورود به کانادا را داشته باشند.

- داشتن حداقل یک سال تجربه کار مهارتی تمام وقت

- داشتن حداقل مهارت در یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه

- داشتن حداقل یک مدرک تحصیلات تکمیلی

 

 

حداقل مهارت های زبان خارجی جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

با توجه به این که زبان های رسمی مورد استفاده در کشور کانادا زبان های انگلیسی و فرانسوی می باشند، لذا ایجاب می کند که متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر حداقل به یکی از این دو زبان تسلط کافی داشته باشند. در سیستم ارزیابی مهارت های زبانی متقاضیان از دو مقیاس CLB و NCLC استفاده می شود که CLB یا Canadian Language Benchmarks برای سنجش زبان انگلیسی و NCLC یا Niveaux de Competence Linguistique Canadien برای سنجش زبان فرانسوی استفاده می شود. افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر هستند باید حداقل نمره 7 در حداقل یکی از آزمون های زبان را کسب کنند.  البته باید توجه داشت که با کسب نمره 6 یا بالاتر در آزمون آیلتس یا نمره 6 یا باتر در آزمون TEF (زبان فرانسه) نیز می توان در این برنامه اقدام کرد. لازم به ذکر است که هنگام اقدام جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر از اعتبار این مدارک بیش از دو سال نباید گذشته باشد و در صورت انقضای تاریخ اعتبار مدارک برای اقدام جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر متقاضی باید دوباره امتحان را پشت سر بگذارد.

 

چه نوع مهارت ها و تجربیاتی در حوزه کار برای مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر مناسب تر هستند؟

- بر اساس دسته بندی صورت گرفته از سوی دولت فدرال کانادا ، مشاغل جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر به دسته های مختلفی گروه بندی می شوند که در اصطلاح به آنها NOC گفته می شود. این طبقه بندی براساس دو معیار وظایف شغلی و نوع کاری که فرد انجام می دهد صورت گرفته است.

- تجربیات کاری شما جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر باید با حقوق و در قالب شغل تمام وقت یا معادل زمانی آن در قالب شغل پاره وقت بوده باشد. منظور از شغل تمام وقت حداقل 30 ساعت کار در هفته است و شغل مربوطه باید حداقل به مدت 10 سال به صورت پیوسته صورت گرفته باشد. در صورت داشتن پیشنهاد دائم کاری نیازی به داشتن شرایط فوق نیست.

 

 

 

دسته بندی مهارت ها ومشاغل بر اساس طبقه بندی صورت گرفته از سوی دولت فدرال کانادا جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر:

مهارت های نوع 0 (صفر) جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: مشاغل مدیریتی مانند:

- مدیران رستوران ها

- مدیران معادن

- مدیران بخش های ماهیگیری و شیلات

 مهارت های سطح A  جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: مشاغل حرفه ای که نیازمند داشتن مدرک دانشگاهی هستند مانند:

- پزشکان

- دندانپزشکان

- معماران
 

مهارت های سطح B جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: مشاغل فنی و پیشه های مهارتی که معمولا نیاز به مدرک رسمی یا گذراندن دوره های آموزشی به عنوان کارآموز دارند مانند:

- سرآشپزها

- لوله کش ها

- برقکاران

 مهارت های سطح C جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: مشاغل متوسطی که معمولا نیاز به مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک پایان دوره مربوط به همان حرفه را دارند مانند:

- قصابان صنعتی

- رانندگان راه دور کامیون

- پیشخدمت ها و سِروکنندگان غذا و آبجو
 

 مهارت های سطح D جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر : مشاغل نیازمند به نیروی بدنی که معمولا با آموزش حین کار همراه هستند مانند:

- میوه چینان

تنظیف کاران

کارگران میادین نفتی

 

در برنامه ارزیابی ورود به سیستم اکسپرس انتری جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر فقط مشاغل و مهارت های سطوح 0، A و B مورد ارزیابی قرار می گیرند. در صورتی که شغل یا حرفه شما در دسته بندی های C یا D جای می گیرند، می توانید:
- از طریق برنامه سیستم انتخاب استانی که در آن همه مشاغل و مهارت ها لحاظ می شوند برای مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر اقدام کنید.

- تا سقف دو سال در کانادا مشغول به کار شوید.

 

شش فاکتور انتخاب جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر
(در سیستم اکسپرس انتری):

بر اساس این شش فاکتور، متقاضی باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز مربوط به هر فاکتور را کسب کند تا بتواند جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر اقدام نماید.در صورتی که امتیاز متقاضی کمتر از 67 باشد، وی می تواند از طریق بهبود مهارت های زبان خارجی، تکمیل مدارک تحصیلات دانشگاهی یا دریافت پیشنهاد کار از سوی دولت کانادا امتیاز خود را جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر بالاتر ببرد.

این شش فاکتور عبارتند از:

1- حد نصاب امتیاز مهارت های زبان خارجی جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: حداکثر 28 امتیاز (شامل حداکثر 24 امتیاز در ازای مهارت در زبان رسمی اول و حداکثر 4 امتیاز در ازای مهارت در زبان رسمی دوم)

-- سطح CLB 9 یا بالاتر : 24 امتیاز

-- سطح CLB 8 : 20 امتیاز

-- سطح CLB 7 : 16 امتیاز

-- سطح CLB پایین تر از 7 : غیرواجد شرایط جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

-- حداقل سطح CLB 5 در زبان رسمی دوم : 4 امتیاز
 

2- میزان تحصیلات جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: حداکثر 25 امتیاز

در صورتی که فرد دوران مدرسه یا دانشگاه خود را در کانادا گذارنده باشد باید مدارک پایان تحصیلات خود از همان مؤسسات را ارائه کند. در صورتی که فرد تحصیلات خود را خارج از کانادا گذرانده باشد، باید گزارشی مبنی بر تایید ارزیابی مدارک تحصیلی ایشان از یکی از آژانس های مسئول این امر در کانادا ارائه کند.
 

3- تجربه کاری جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: حداکثر 15 امتیاز

معیار کسب امتیاز در این حوزه جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر به تعداد سال هایی که فرد به صورت تمام وقت و با درآمد کار می کرده بستگی دارد. تجربیات کاری فرد بر اساس معیارهای زیر محاسبه می گردد:

+ در صورتی که تجربه کاری وی در داخل یا خارج از کانادا بوده باشد.

+ در صورتی که کار حین تحصیل انجام شده باشد.

+ در صورتی که کار در قالب مشاغل آزاد انجام شده باشد.

-- تجربه 1 سال کار: حداکثر 9 امتیاز

-- تجربه 2 تا 3 سال کار: حداکثر 11 امتیاز

-- تجربه 4 تا 5 سال کار: حداکثر 13 امتیاز

-- تجربه 6 سال کار یا بیشتر: حداکثر 15 امتیاز

 

4- سن جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: حداکثر 12 امتیاز

سن

امتیاز

زیر 18 سال

0

18 تا 35 سال

12

36

11

37

10

38

9

39

8

40

7

41

6

42

5

43

4

44

3

45

2

46

1

47 سال یا بالاتر

0

 

 

5- پیشنهاد کار در کانادا جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: حداکثر 10 امتیاز

اگر کارفرمای کانادایی پس از طی مراحل دولتی بتواند دولت کانادا را مجاب کند که برای شغل مورد نظر نیاز به استخدام یک نیروی کار خارجی دارد می تواند با در نظر گرفتن مهارت متقاضی کار در کانادا برای وی یک پیشنهاد کار ارسال کند.

6- داشتن همراه جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر: حداکثر 10 امتیاز

 

هزینه افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

- 1040 دلار کانادا شامل 550 دلار کانادا بابت هر نفر متقاضی جهت فرآیند بررسی پرونده + 490 دلار کانادا بابت حق اقامت دائم کانادا
- 1040 دلار کانادا شامل هزینه های بالا به ازای اضافه کردن همسر به افراد متقاضی
- 150 دلار کانادا بابت اضافه کردن هر فرزند

مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری

مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری


 

این روزها درکشور آلمان تعداد معدودی از جوانان مایلند در زمینه ی پرستاری و امور خدماتی برای افراد کهنسال مشغول به کار شوند؛ و تعداد بسیار زیادی از آنها پس ازگذراندن آموزش های لازم در این بخش و چند سال کار، منصرف شده و از کار کناره گیری می نمایند.
شرایط کاربرای پرستاران سخت است. این کشور به طورمیانگین به ده هزار پرستار نیاز دارد و تأمین این تعداد نیروی انسانی در خاک این کشور غیر ممکن است. علاوه بر این پرستاران حاذق و ماهر این کشور به کشورهایی مانند کانادا و آمریکا مهاجرت نموده اند بنابراین همواره نیاز به پرستاران در این کشور محسوس می باشد. یک پرستار فنی در آلمان برای افراد کهنسال ماهانه 2600 یورو به طور میانگین درآمد دارد که ازاین دریافتی ،مالیات نیز کسر می گردد اما به طور میانگین می توان گفت پرستاران از 2500 تا 6500 یورو می توانند در آمد داشته باشند که با توجه به شیفت کاری، بیمارستان و شرایط آن،منطقه ی خدمت و...تعیین می گردد. در این مقاله به بررسی مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری خواهیم پرداخت.

 

 مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری



مدارک و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری

شرایط سنی فرد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری می بایست 25 تا 50 سال باشد

ارائه ی سابقه کاری حداقل 2 سال بازه ی 5 سال اخیر

مدارک مرتبط به عضویت در نظام پرستاری یا سازمان مربوطه

ارائه ی حداقل مدرک کارشناسی پرستاری

افزودن سوابق کاری و تحصیلی شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری

ارائه ی مدرک زبان آلمانی سطح بی وان
 

 

مراحل اخذ ویزای کاری مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری


قدم اول مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری: تایید مدرک یا ارزشیابی آن توسط یک کارفرما در این کشور. طبق قوانین کشور آلمان ابتدا می بایست یک کارفرما مدارک را ملاحظه و پذیرش و نیاز به متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری را تایید نماید ،که این پروسه شش ماه به طول می انجامد و توسط وکلای ما در این کشور انجام خواهد شد.


قدم دوم مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری: در این مرحله از مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری با توجه به سوابق شغلی و میزان تحصیلات وی برای اخذ اجازه کار اقدام می کنیم که این پروسه نیز 4 الی 5 ماه به طول می انجامد. 


قدم سوم مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری: دریافت تاییده ارزشیابی مدارک، که با توجه به نمرات ،مدرک تحصیلی دانشجو، دانشگاهی که درآن تحصیل نموده و سوابق کاری متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری اعطا می گردد. دانشگاه ها و مراکز آموزشی به سه دسته تقسیم می شوند:
+H : دانشگاه هایی که مورد تایید می باشند.
-H : دانشگاه هایی که تایید نیستند.
+/-H : دانشگاه هایی که مورد تایید قطعی نبوده و نیاز به گذراندن دوره ی تحصیلی جهت مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری دارند.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری – چه کسانی می توانند اقدام کنند؟

_متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری که مدرک تحصیلی خود را دریافت نموده اند و مدرک زبان آلمانی دارند می توانند در صورت تاییده مدارکشان برای مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری و کار در زمینه ی پرستاری اقدام نمایند.
_متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری علاقمند به تحصیل در رشته ی پرستاری که قبولی دانشگاه های ایران را دارند و یا علاقه به شرکت در دوره های پرستاری این کشور دارند.
 

 

مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری – عوامل تاثیر گذار بر اخذ ویزا


تجارب و سوابق کاری فرد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری

مدرک تحصیلی متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری   

میزان نیاز بیمارستان و یا منطقه به آن نیرو

ارائه ی پشتوانه ی مالی برای یک سال آینده از مهاجرت به آلمان از طریق کار پرستاری

توصیه نامه از محل کار قبلی
 

 

 

 

منبع : آینده سازان مهر

شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه

شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه

 

 

برای بررسی شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل در ترکیه با ما همراه باشید. جذاب ، خیره کننده و کاملاً متفاوت - فقط چند کلمه که می تواند تحصیل در مقاطع تحصیلی در ترکیه را توصیف کند. ترکیه با 94.2 درصد نرخ تحصیل دومین کشور در جهان است که از طریق آن می توان به آموزش عالی دسترسی داشت. ترکیه EHEA و«روند بولونیا» می باشد، به همین دلیل مدارک دانشگاهی در ترکیه در تمام کشورهای اروپایی شناخته شده است.علاوه بر این، ترکیه یکی از موفق ترین کشورهاست که در برنامه های تبادلات تحت اراسموس  شرکت می کند. علاوه بر اراسموس، برنامه های تبادل بسیاری در ترکیه مانند مولانا، فارابی وجود دارد که از تحرک دانشجویان و مدرسین پشتیبانی می کند.

 

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه

 

شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه - رشته های محبوب

تحصیلات عالی در ترکیه تفاوت چندانی با آنچه در سیستم بولونیا اتحادیه اروپا خواهید یافت، نیست. این در 3 سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سازمان یافته است. صرف نظر از نوع مدرک تحصیلی خود، می توانید در یکی از 104 دانشگاه دولتی و 62 دانشگاه خصوصی ترکیه تحصیل کنید.

برخی از دانشگاه هایی که برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می دهند عبارتند از:

  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه آیدین استانبول
  • دانشگاه TEDU
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه شهیر استانبول

با توجه به انتخاب گسترده دانشگاه های ترکیه، تعجب آور نیست که برنامه های تحصیلی گسترده ای داشته باشند. در اینجا تعدادی از رشته های تحصیلی پر طرفدار در ترکیه را برای شما بیان کرده ایم:

  • کارشناسی ارشد معماری
  • کارشناسی ارشد امور مالی
  • کارشناسی ارشد مدیریت
  • کارشناسی ارشد مهندسی
  • کارشناسی ارشد روابط بین الملل

آنچه در رابطه با شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه مهم است بدانید این است که دولت ترکیه هر ساله تعداد مشخصی دانشگاه برای دانشجویان بین المللی برای هر مقطع تعیین می کند، که باید آنها را بررسی کنید تا شانس قبولی خود را تخمین بزنید (هرچه تعداد مکان ها کمتر باشد، رقابت بالاتر خواهد بود).

 

شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه - شرایط و مدارک

پس از تعیین رشته مورد تقاضای خود از شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه، مرحله بعدی بررسی شرایط لازم برای دریافت پذیرش می باشد.

برخی از عموم شرایط پذیرش از دانشگا های ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش
  • دیپلم دبیرستان
  • متن سوابق تحصیلی
  • ارائه مدارک زبان
  • اثبات هزینه درخواست (35-100 دلار آمریکا)
  • اثبات تمکن مالی

*مهلت ارسال اسناد درخواست پذیرش قبل از اول ماه اوت است.

اگر می خواهید در مقطع  کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید باید مدارک زیر را برای پذیرش به دانشگاه مورد نظیر ارسال کنید:

  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش
  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • انگیزه نامه
  • CV به روز شده
  • نمرات امتحان فارغ التحصیل (بسته به برنامه: GRE یا GMAT)
  • نمره مهارت زبان (تافل یا آزمون مهارت دانشگاه در بدو ورود)
  • اثبات تمکن مالی

به طور معمول دو مهلت درخواست پذیرش برای تحصیل در این مقاطع وجود دارد:

  1. برای ترم پاییز: پایان ماه مه
  2. برای ترم بهار: پایان دسامبر

جواب درخواست پذیرش شما اگر متقاضی کارشناسی هستید در اواسط ماه اوت و اگر متقاضی کارشناسی ارشد یا دکترا هستید اواسط ماه سپتامبر مشخص میشود. در نامه پذیرش همچنین اطلاعاتی در مورد مراحل بعدی مانند پرداخت شهریه و یا درخواست ویزای دانشجویی در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکیه ارائه می شود.

 

شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه - درخواست ویزای دانشجویی

دانشجویان برای تحصیل در استانبول و آنکارا و تحصیل در ترکیه پزشکی و رشته های دیگر باید در ابتدا از دانشگاه های ترکیه پذیرش تحصیلی کند. متقاضی پس از داشتن شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه باید مدارک لازم را برای ویزای تحصیلی ارائه دهد. در ابتدا باید یک کپی از پذیرش دانشگاه خود و یک فرم پر شده ویزا به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود ببرید. ویزا در حدود 8 هفته پس از درخواست صادر می شود. توجه داشته باشید که شهروندان از 15 کشور فقط با داشتن پاسپورت مجاز به ورود به ترکیه هستند.

سایر مدارک مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی در بررسی شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • نامه پذیرش از دانشگاه ترکیه
  • گواهی تمکن مالی کافی به همراه پرینت حساب بانکی
  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی ترکیه
  • گواهی اجاره محل اقامت و یا رزرو هتل
  • آخرین مدرک و سوابق تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • بلیط برگشت به ایران رزرو شده
  • بیمه مسافرتی معتبر

 

شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه - هزینه های تحصیل و زندگی

تعجب آور نیست که دانشجویان خارجی تصمیم به تحصیل در ترکیه می گیرند. زیرا هزینه های تحصیل نسبت به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی علی رغم کیفیت بالای سطح آموزشی بسیار پایین و مقرون بصرفه می باشد. به همین دلیل اگر چه آمار بیکاری در ترکیه در ژانویه 2021 در حدود 15.1% گزارش شده و کارفرمایان این کشور معمولا تمایلی به استخدام خارجی ها ندارند، این کشور همچنان از جمله مقصدهایی است که ایرانیان انتخاب می کنند. هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه، مقطع تحصیلی و زبان ارائه برنامه های تحصیلی متفاوت و به شرح زیر می باشد:

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و به زبان انگلیسی: 450 - 1،500 USD / سال
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و به زبان ترکی: 240 - 750 USD / سال
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی: 600 - 900 USD / سال
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان ترکی: 300 - 600 دلار در سال

به خاطر داشته باشید که شهریه از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است و موسسات خصوصی می توانند هزینه های بالاتری داشته باشند. هزینه های اضافی شامل:

  • 350-500 دلار در ماه  بابت هزینه های زندگی
  • 100-150 دلار در هر ترم بابت کتاب و هزینه های اداری
  • بین 40-70 دلار در سال بابت بیمه درمانی

 

شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه - برترین دانشگاه ها

نزدیک به 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که از این میان 17 دانشگاه در بین 1000 موسسه آموزشی برتر دنیا قرار گرفته اند.

فهرست بهترین دانشگاه های ترکیه در سال 2020 -2021 به شرح زیر است:

  • دانشگاه کوچ: دانشگاه کوچ یکی از برترین و معروفترین دانشگاه های ترکیه است که در سال 1993 به عنوان یک دانشگاه خصوصی در شهر استانبول افتتاح شد. رشته های اصلی ارائه شده در دانشگاه کوچ شامل مدیریت کسب و کار، اقتصاد، علوم انسانی و هنر، مهندسی و فناوری، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم پزشکی و تخصصی می شود.دانشگاه های خصوصی ترکیه از جمله کوچ برنامه های تحصیلی خود را اغلب به زبان انگلیسی ارائه می دهند.
  • دانشگاه سابانجی: ارائه برنامه های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه Sabancı  که یک دانشگاه خصوصی واقع در شهر استانبول است کمی متفاوت تر از سایر دانشگاه های ترکیه اجرا می شود. به بیانی دیگر، قوانین زیربنای گرایش ها و ساختار دپارتمان های تحصیلی بر مبنای رویکرد مدرن چند جانبه و چند رشته ای بنا شده و خبری از اصول و قوانین دپارتمان های آموزشی سنتی در این دانشگاه نیست.رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه  شامل تجارت، اقتصاد، علوم انسانی، هنر، علوم طبیعی و علوم کامپیوتری، مهندسی و فناوری و علوم اجتماعی می شود.
  • دانشگاه بیلکنت: رشته هاس تحصیلی این دانشگاه شامل علوم انسانی و هنر، کسب و کار و اقتصاد، مهندسی و فناوری، علوم اجتماعی و کامپیوتری است.دانشگاه بیلکنت نیز یک دانشگاه خصوص ی کشور ترکیه است و زبان تدریس برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی می باشد.در این برخلاف دانشگاه های بسیاری از کشورهای دنیا، بدون مدرک زبان برای پذیرش تحصیلی اقدام کرده و با دوره های آموزشی زبان دانشگاه بیلکنت خود را برای تحصیل در این کشور آماده سازید.
  • دانشگاه بغازیچی: دانشگاه بغازیچی اولین دانشگاه آمریکایی است که خارج از ایالات متحده آمریکا و سال 1971 تاسیس شده است .این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی  ترکیه است که در بخش اروپایی استانبول واقع شده است.دانشگاه بغازیچی از چهار دپارتمان و دو دانشکده تشکیل شده و تمامی مقاطع دانشگاهی کارشناسی، ارشد و دکترا را در رشته هایی نظیر علوم طبیعی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنعتی، مهندسی برق و الکترونیک، فیزیک، علوم انسانی، هنر و علوم اجتماعی پوشش می دهد.
  • دانشگاه حاجت تپه: این موسسه آموزشی که در شهر آنکار واقع شده در 8 جولای 1967 میلادی توسط پروفسور Haluk ÖZEN تاسیس شده است. دانشگاه حاجت تپه  یکی از برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه می باشد . رشته های اصلی این دانشگاه شامل علوم انسانی و هنر، علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم فیزیک، علوم اجتماعی، تجارت، اقتصاد، حقوق و پزشکی می شود.حاجت تپه دارای دو پردیس آموزشی مجزا از یکدیگر در شهر آنکارا است و در آخرین رنکینگ جهان دانشگاه های دنیا، رتبه 534 را از آن خود کرده است.

 

شرایط پذیرش از دانشگاه های ترکیه - کار ضمن تحصیل

در چند سال گذشته ، ترکیه شاهد افزایش تعداد خارجیان در این کشور بوده است که منجر به افزایش قابل توجهی در نرخ اشتغال خارجی های حاضر در ترکیه شده است. طبق ماده 41 (1) قانون ترکیه ، "دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند با شرط مجوز کار کار کنند، اما برای دانشجویان لیسانس، حق کار پس از سال اول تحصیل آغاز می شود". ماده 19 قانون بین المللی نیروی کار شماره 6735 جزئیات مربوط به اعطای اجازه کار را بیان کرده است: دانشجویان خارجی ثبت نام شده در دوره های تحصیلی در دانشگاه ها یا تحصیلات عالی ترکیه ممکن است به شرط داشتن مجوز کار قانونی کار کنند. این اجازه کار صادر شده به دانشجویان بین المللی تأثیری در اجازه اقامت معتبر دانشجویی نخواهد داشت.

اگر می خواهید بعد از فارغ التحصیلی در ترکیه کار کنید، نمایشگاه های شغلی برگزار شده در پردیس های دانشگاه را از دست ندهید. در این نمایشگاه ها، مقامات منابع انسانی از بسیاری از شرکت های مهم در ترکیه آمده اند. آنها اطلاعاتی در مورد فرصتهای کار و کارآموزی خود ارائه می دهند، در حالی که رزومه را از نامزدهای فارغ التحصیلان جمع می کنند. این نمایشگاه ها فرصتی عالی برای فرصت های شغلی و کارآموزی هستند. علاوه بر این، بسیاری از مراکز شغلی دانشگاه خدمات مشاوره ای مختلفی از جمله اعلام فرصت های شغلی برای مراحل شغلی پس از فارغ التحصیلی، شبیه سازی مصاحبه و ایجاد رزومه را به دانشجویان ارائه می دهند.

برنامه آموزش عالی که در ترکیه ثبت نام کرده اید ممکن است یک فعالیت کارآموزی اجباری یا انتخابی باشد. این نوع فعالیت های کارآموزی که بیشتر در دوره های کارشناسی دیده می شود، معمولاً در دوره تابستان انجام می شود. در این صورت شما نیازی به گرفتن مجوز کار ندارید و با راهنمایی دانشگاه خود می توانید فرصت هایی را برای کارآموزی در بسیاری از شرکت های خصوصی، سازمان های دولتی، سازمان های بین المللی یا NGO ها در ترکیه پیدا کنید.

دانشجویان بین المللی که در دوره های کارشناسی یا دو سال کاردانی ثبت نام می کنند تنها پس از اتمام سال اول تحصیل خود می توانند در ترکیه شروع به کار کنند. دانشجویانی که در دوره های کاردانی دو ساله ثبت نام می کنند ممکن است مجاز به بیش از 24 ساعت کاری در هفته نباشند. به طور کلی، یک دانشجوی بین المللی کمتر از 30 تا 35 ساعت در هفته کار می کند. این زمان کافی برای تمرکز روی مطالعات آنها را نیز می دهد.

 

 

 منبع : آینده سازان مهر

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

 

خرید ملک در کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک در تمامی استان ها یکسان بوده و در یک بازه زمانی 60 تا 90 روزه انتقال ملک صورت می گیرد و می توان برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک اقدام نمود. البته توجه به برخی نکات خالی از لطف نیست از جمله آن که افراد خارجی فقط می توانند یک ملک را در کانادا خریداری کنند و افراد مقیم این کشور فقط به خرید دو ملک در کانادا محدود هستند. در ادامه به ذکر نکات بیشتری در باب مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک می پردازیم.

 

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

 

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک – مراحل خرید ملک در کانادا

1. اولین گام برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک یافتن دلال ملکی محلی است که به افرادی گفته می شود که دارای مجوزهای لازم برای دادن اطلاعات و مذاکره با کارگزاران فروش ملک از طرف خریدار هستند. تعیین ملک و تعیین هزینه های پرداختی فروش و انتقال ملک نیز از دیگر موارد فعالیت دلالان ملکی است.که ازطریق مشورت با آنان می توانید گزینه های مناسب خود را پیدا کنید.

2. درباره ی مبالغ مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک یعنی رهن و اجاره یا خرید ملک باید از قبل تحقیقات لازم را به عمل آورد تا از میزان هزینه ها اطمینان حاصل شود و برای این کار به پرسش از یک شخص بسنده نکنید. وب سایت هایی نظیر numbeo.com و expatistan.com می توانند اطلاعات بسیار خوبی درباره قیمت ها در اختیار متقاضیان قرار بدهند. به طور مثال طبق مقایسه های صورت گرفته هزینه خرید یا اجاره ملک در کلان شهرهای کانادا حدود 7% بیشتر از کلان شهرهای اروپاست.

3. قرارداد فروش ملک جهت مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک باید پس از انتخاب ملک مورد نظر از دلال ملک خواسته شود و پس از امضای خریدار ، دلال ملکی قرارداد را به کارگزاری فروش ملک ارائه می دهد. اطلاعات مربوط به نوع زمین و بازرسی خانه باید در قرارداد ذکر گردد تا بتوان انتقال وجه جهت خرید ملک در کانادا را به تایید رساند.

4. پس از امضای قرارداد و تایید فروش برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک، باید وکیل املاک یا اداره ثبت املاک جهت انتقال وجه و ثبت نام در املاک اقدام کند.

 

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک – اقامت کانادا از طریق خرید ملک

به طور کلی افراد غیر مقیم و غیر تابع کشور کانادا قادر به گرفتن اقامت این کشور و مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک نیستند و افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک را دارند در هر صورت باید از طریق یکی از فرایندهای مهاجرتی کانادا اقدام به مهاجرت کنند و متاسفانه خرید صِرف ملک در کانادا برای افراد امتیاز خاصی را به همراه نخواهد داشت.

در صورتی که در کشور کانادا اقامت ندارید و در صدد مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک هستید، باید با افراد متخصص در زمینه قواعد و قوانین حقوقی مالکیت در خارج از کشور مشاوره داشته باشید.

در صورت قصد افراد به مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک ، متخصصان قوانین حقوقی مالکیت می توانند کمک شایانی به این افراد ارائه دهند.

 

متوسط هزینه خرید ملک در کانادا

بر اساس آمارهای دریافتی هزینه خرید ملک در شهرهای پر جمعیت کشو کانادا به طور متوسط به شرح زیر است:
- شهر تورنتو حداقل 8500 دلار کانادا و حداکثر 11000 دلار کانادا بابت هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر و بین 6300 دلار کانادا و 11000 دلار کانادا بابت هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر است. همین هزینه در شهر کلگری حدود 5000 دلار کانادا در مرکز شهر و 3200 دلار کانادا خارج از مرکز شهر و در شهر تورنتو (که درر مقایسه با شهرهای دیگر کمی گران تر است) از حدود 10000 دلار کانادا تا 16200 دلار کانادا در مرکز شهر و 6400 دلارکانادا تا 13500 دلار کانادا خارج از مرکز شهر می باشد.

 

مزایای خرید ملک در کانادا

_استفاده از دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی این کشور
_استفاده ازمزایای پزشکی این کشورو خدمات درمانی
_امنیت و بالا بودن استانداردهای زندگی 
_استخدام آسان در شرکت ها
_رشد اقتصادی کشور و ارزش پول
_سفر آسان و بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورها
_امکان ورود به بازار سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات



منبع : اینده سازان مهر