موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

تحصیل در کانادا 2021

تحصیل در کانادا 2021

 

 

از آنجایی که ممکن است شرایط تحصیل در هر کشوری در هر سال متفاوت از سال قبل باشد، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در کانادا 2021 پرداخته ایم. کانادا دارای 96 دانشگاه پراکنده در مناطق شهری و منطقه ای خود است که اکثر آنها از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. یکی از جنبه های خاص کانادا وجود دو زبان ملی است . زبان انگلیسی در بیشتر قسمت های غربی و فرانسوی در استان شرقی کبک مورد استفاده قرار میگیرد. در حال حاضر برای برنامه های آنلاین تحصیلی 2021-2022 برای کلیه دانشجویان ملی و بین المللی آزاد است. کانادا به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه سیستم آموزشی شناخته می شود. شما می توانید بورسیه های تحصیلی با بودجه دولت کانادا و همچنین برنامه های بورسیه جاستین ترودو را دریافت نمایید. تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به گزینه ای جذاب تبدیل شده است. این مکان نه تنها یکی از امن ترین مکانها جهت مهاجرت  در جهان است. کانادا (و به ویژه شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور) نیز دارای تنوع فرهنگی فراوانی است که دانشجویان خارجی را از هر جای جهان جذب  می کند.

 

تحصیل در کانادا 2021

 

تحصیل در کانادا 2021 - مدارس

مدارس در کانادا در سه مقطع ابتدای برای گروه سنی 6 تا 12 سال ،راهنمایی برای گروه سنی 12 تا 14 سال و دبیرستان از سن 15 تا 18 سال دسته بندی می شوند.

انواع مدارس در کانادا به شرح زیر می باشد:

  • مدارس دولتی کانادا: دانش آموزان خارجی برخلاف تبعه و شهروندان کشور کانادا برای تحصیل در مدارس دولتی کانادا ملزم به پرداخت شهریه می باشند.شهریه مدارس دولتی 13-15 هزار دلار در سال می باشد.
  • مدارس خصوصی کانادا: مدارس خصوصی در مقایسه با مدارس دولتی از امکانات بیشتری برخورد بوده و از لحاظ ساختاری و ارائه برنامه های تحصیلی کاملا متفاوت می باشد.مدارس خصوصی شهریه بیشتری در مقایسه با مراکز دولتی دریافت می کنند.علت این تفاوت در هزینه شهریه اجرای فوق برنامه برای دانش آموزان می باشد. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی 8000 دلار می باشد.
  • مدارس شبانه‌ روزی کانادا: مدارس شبانه روزی زیر مجوعه مدارس خصوصی هستند با این تفاوت که دانش آموزان در مدارس اقامت دارند،به این صورت که روزها در کلاس درس و شب‌ها در خوابگاه به سر می‌برند. مدارس شبانه‌ روزی بین ۳۰-۵۰ هزار دلار کانادا در سال بابت شهریه دریافت می کنند.

 

تحصیل در کانادا 2021 - کالج

به مراکز آموزشی که محدود به چند رشته هستند و محیط کوچکتری نسبت به دانشگاه دارند کالج گفته می شود.دوره‌های کالج اغلب یک ساله و کوتاه‌مدت هستند. هدف کالج‌های کانادا مانند مراکز  فنی و حرفه‌ای ایران آماده‌سازی نیروی کار برای ورود به بازار کار است. هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا ۶ تا ۲۰ هزار دلار می باشد.

دوره‌های ارائه شده در کالج به شرح زیر می باشد:

  • دوره کاردانی
  • دوره  دیپلم (1-2 سال)
  • دوره Certificate (8 ماه)
  • دورهBachelor یا لیسانس (3-4 سال)

 

تحصیل در کانادا 2021 - دانشگاه

شهرهای اصلی کانادا نظیر ونکوور، تورنتو و مونترال بهترین دانشگاه های این کشور را در خود جای داده اند. طبق QS Best Student Cities ، مونترال چهارمین شهر دانشجویی برتر جهان است که تورنتو در جایگاه سیزدهم و ونکوور در هفدهم قرار دارند.

رتبه بندی دانشگاه QS World 2021 ، 26 دانشگاه از 96 دانشگاه کانادا را در این لیست قرار داده است!

در اینجا 10 مورد برتر برای تحصیل در کانادا 2021 وجود دارد:

  • دانشگاه کوئینز
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه مونترئال
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه تورنتو

 

تحصیل در کانادا 2021 - دوره های محبوب

کارشناسی: اخذ مدرک لیسانس در کانادا به شما دانش و صلاحیت لازم برای ادامه کار در رشته مورد نظر خود یا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد/دکترا را می دهد. در دوره کارشناسی دانشجو این گزینه را دارد که از بین تعدادی از رشته های ارائه شده که انتخاب واحد انجام دهد درحالیکه در بسیاری از کشورها مانند فرانسه، موسسه تصمیم می گیرد کدام دوره ها را باید در هر ترم گذرانده شود .رقابت بین دانشجویان بین المللی جهت اخذ پذیرش در دوره کارشناسی کانادا زیاد است. اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارید، باید دوره های آموزش زبان شرکت کنید. هزینه تحصیل در دوره لیسانس درکانادا بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مقصد از ۱۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار در سال متغیر است.

 

کارشناسی ارشد: تا چند سال گذشته ، کانادا و ایالات متحده فقط دانشجویانی را با مدرک لیسانس 4 ساله در برنامه های کارشناسی ارشد خود پذیرفته اند ، در حالی که اکثر کشورها برنامه های لیسانس را ارائه می دهند که می تواند طی 3 سال تکمیل شود. اما تقاضای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند به طور چشمگیری (11٪ از سال 2017) افزایش یافته است، همراه با آن دانشگاه هایی که اکنون 3 سال لیسانس را به عنوان پیش شرط برنامه های کارشناسی ارشد می پذیرند ، افزایش یافته است. دوره  کارشناسی ارشد 1-2 سال به طول می انجامد. می توانید کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) ، کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) یا کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA) را برای تحصیل در این مقطع انتخاب کنید.هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد سالانه حدود 13،000-20،500 دلار CAD در سال می باشد.

*کانادا یک برنامه عالی کار پس از فارغ التحصیلی (PGWPP) برای ایجاد انگیزه بیشتر دانشجویان بین المللی برای بدست آوردن شغل پس از اتمام دوره تحصیلات دارد. 90٪ کسانی که پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی در کانادا می مانند، ظرف 6 ماه به عنوان نیروی کار جذب می شوند.

 

دکترا: تحصیل در کانادا در مقطع دکترا برای دانشجویان بین المللی در مقایسه همسایه آمریکای شمالی آن در جنوب و همچنین استرالیا و انگلیس جذاب تر است. برخی از دانشگاه های کانادا در دوره دکترا هزینه های اضافی را برای دانشجویان بین المللی کاهش می دهند.در حال حاضر نزدیک به 200000 دانشجوی بین المللی در مقطع دکترا در کانادا تحصیل می کنند که تکمیل آنها ممکن است از سه تا شش سال طول بکشد.پس از اتمام دوره دکترا، شما مجاز به 3 سال اجازه کار هستید که در نهایت می تواند منجر به اقامت دائم یا تابعیت شود هزینه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا با توجه به دوره و دانشگاه متفاوت و بین ۸ تا ۱۸ هزار دلار در سال متغیر است.

 

تحصیل در کانادا 2021 – بیمه تحصیل

یکی دیگر از مزایای بزرگ دیگر تحصیل در کانادا این است که برخی از استانها نوعی بیمه درمانی را به صورت رایگان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند! نکته مهمی که باید در اینجا بررسی شود این است که بیمه درمانی دقیقاً چه مواردی را پوشش می دهد، زیرا این امر بین استانها متفاوت است.اگر در استانی تحصیل می کنید که بیمه درمانی رایگان ارائه نمی دهد، باید هنگام تنظیم ویزای دانشجویی خود هماهنگی های خود را انجام دهید.

 

تحصیل در کانادا 2021 – مدارک زبان

کانادا کشوری دو زبانه است و دانشجویان جهت تحصیل در این کشور باید در یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی مهارت لازم را داشته باشند.مدارک زبان انگلیسی   CELPIP،IELTS،TOEFL و PTE مورد قبول هستند.

مدارک زبان فرانسه مورد تایید کانادا به شرح زیر می باشد:

  •  Test d’évaluation de français
  • Test de connaissance du français

 

تحصیل در کانادا 2021 - مدارک لازم درخواست ویزای تحصیلی

  • اثبات پذیرش : نامه قبولی که از دانشگاه خود دریافت کرده اید.
  • اثبات هویت : گذرنامه معتبر برای این منظور ارائه می شود.
  • اثبات تمکن مالی: 10 هزار دلار در سال CAD + 833 برای هر ماه اضافی
  • پرداخت هزینه: مبلغ 150 دلار جهت دریافت ویزای تحصیلی  پرداخت کنید
  • ارائه انگیزه نامه

 

تحصیل در کانادا 2021 - نحوه ثبت نام

نحوه ثبت نام بسته به دانشگاه های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی شما باید مهارت زبان خود را ثابت کنید، مدارک تحصیلی قبلی خود ، تمکن مالی و بیمه درمانی خود را ارائه دهید. هنگام ثبت نام برای اکثر دانشگاه ها ، باید رشته خود را انتخاب کنید. دانشگاههای کانادا نسبت به تغییر رشته کاملاً انعطاف پذیر هستند.

 

تحصیل در کانادا 2021 - مزایا

در میان کشورهای پیشرفته کانادا بهترین مقصد برای تحصیلات تکمیلی می باشد. در این قسمت قصد داریم مزایای تحصیل در کشور کانادا را بررسی نماییم:

  • کیفیت بالای آموزش: بسیاری از دانشگاه های مورد تایید و دارای رتبه برتر در سایت QS در کانادا قرار دارند .این دانشگاه ها دارای اعتبار جهانی بوده و طبق پیشرفته ترین سیستم های اموزشی برنامه های تحصیلی خود را ارائه می دهند. دانشگاه های کانادا مورد تایید وزرات علوم ایران می باشند. موسسات آموزشی کانادا به دلیل برخورداری از استانداردهای علمی بالا، در سراسر جهان شناخته‌شده هستند. این مؤسسات آموزشی از برترین اساتید دنیا جهت آموزش و تدریس بهره می گیرند.
  • مقرون ‌بصرفه بودن هزینه تحصیل: هزینه تحصیل در کانادا علی رغم بالا بودن سطح آموزشی در مقایسه با برخی از کشورهای انگلیسی زبان از جمله آمریکا، استرالیا و نیوزلند نسبتا کمتر است.هزینه های تحصیل در کانادا با توجه به شرایط هر فرد نظیر:بومی بودن یا غیربومی بودن، مقطع آموزشی، شهر، دانشگاه یا کالج موردنظر می‌تواند متفاوت می باشد.
  •  امکان کار ضمن تحصیل: امکان کار دانشجویی در کانادا وجود دارد.میزان ساعت کاری در حین تحصیل با توجه به دوره تحصیلی متفاوت خواهد بود. طبق قانون اداره مهاجرت کانادا دانشجوهای خارجی تمام‌وقت مجاز هستند در طول سال تحصیلی به مدت ۲۰ ساعت در هفته و در طی ایام تعطیلات، حداکثر ۴۰ ساعت در هفته کار کنند تا بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل خود را تامین کنند.
  • امکان الحاق خانواده: والدین، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال با دریافت ویزای همراه تحصیلی، میتوانند همراه دانشجو به کانادا سفر کنند.علاوه بر این همسر دانشجو مجاز می باشد با دریافت مجوز کار آزاد موسوم به OPEN WORK PERMIT  در کانادا مشغول به کار بشوند.اگر دانشجو یک یا چند فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشد، میتواند به‌ صورت رایگان فرزندان خود را بدون نیاز به دریافت ویزای تحصیلی، در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و یا دبیرستان کانادا ثبت‌نام کند.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری

 

آلمان در غرب اروپای مرکزی واقع شده و برلین با 000/500/3 نفر پرجمعیت ترین شهر و پایتخت آن است. اقتصاد آلمان دارای نیروهای کار متخصص و موجودی سرمایه بالا می باشد. نرخ بیکاری در این کشور 7% است و حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور مشغول به کار هستند ولی با توجه به بالا بودن میانگین سنی بالا و کمبود نیروی کار جوان دولت آلمان سالانه افراد زیادی را که به منظور کاریابی به این کشور مهاجرت کرده اند پذیرش می کند. کارفرمایان آلمانی نیز زمینه کاری مناسبی با درنظر گرفتن حقوق و مزایای عالی برای مهاجرین جویای کار فراهم آورده اند و همین امر سبب شده تا در سال 2019 مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت به آلمان باشد. در این مقاله به بررسی جزئیات مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری خواهیم پرداخت.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - انواع ویزای کاری آلمان

در این بخش به معرفی انواع ویزای کاری آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری می پردازیم.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - بلوکارت آلمان (blue card)

این نوع ویزا جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری که طرح آن برگرفته از گرین کارت آمریکا می باشد از 1 اوت سال 2012 صادر می شود و قابل تمدید است. شخصی که موفق به اخذ بلوکارت آلمان می شود می تواند برای خانواده خود نیز با توجه به مدت اعتبار بلوکارت  اجازه کار و زندگی درآلمان کسب کند. همچنین در صورت پرداخت مالیات و تسلط به زبان آلمانی (حداقل B1 ) می تواند اقامت دائم کشور آلمان را دریافت کند. برای اخذ بلو کارت آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری رعایت چند شرط الزامی است:

1.ارئه گواهی فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر و مورد تایید کشورآلمان

2.عقد یک قرارداد کاری مرتبط با رشته ی تحصیلی متقاضی

3.حقوق دریافتی متقاضی باید مطابق قرارداد سالیانه حدود 50000 یورو باشد.

متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری که از طریق پیشنهاد کاری (job offer) یا ویزای جست و جوی کار وارد این کشور می شوند می توانند از طریق اخذ بلوکارت در این کشور مانده و اقامت دائم آلمان را به دست آورند. این روش که با الهام از گرین کارت آمریکا و پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است کارت آبی نامیده شد جذب نیروهای متخصص غیر اروپایی که در کشور با کمبود نیروی کاری آنها مواجه هستند می باشد و در واقع می توان گفت در بلوکارد کارفرمایان ملزم به پیشنهاد کار به یک فرد آلمانی برای پست های خالی نبوده و می توانند به طور مستقیم به متخصصین خارجی پست مدنظر را محول کنند.

شخص باید قرارداد کاری با یک کارفرمای آلمانی را به سفارت ارائه داده و در این قرارداد حداقل درآمد سالانه 45000 یورو باشد، متخصصین و نیروهایی که در لیست مشاغل مورد نیاز قرار دارند می توانند با حقوق 35000 یورو در سال نیز برای اخذ کارت آبی اقدام نمایند.

 

*پس از اخذ ویزای بلوکارت جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری می توانید بعد از گذشت 21 ماه برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

*3 سال بعد از اخذ اقامت دائم توسط مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری می توانید تابعیت آلمان را کسب کنید.

*مدت اعتبار بلو کارت آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری معمولا 4 سال می باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - پیشنهاد کاری

اگر شرکت یا کارفرمایی در کشور آلمان به متقاضی پیشنهاد کاری دهد، شخص حدودا 3 ماه فرصت دارد تا خود را به آلمان رسانده و در صورت تایید نهایی و گرفتن کار می تواند پس از 4 سال درخواست اقامت دائم دهد، که پروسه ی اخذ پیشنهاد شغلی به این آسانی نبوده و ابتدا شرکت آلمانی پست مدنظر را در روزنامه این کشور آگهی می کند تا در صورت یافتن فرد آلمانی  پست را به او دهند، اگرکسی برای استخدام پیدا نشد سپس چندین بار در اتحادیه اروپا آگهی تکرار شده و بازهم اگر پست خالی ماند پیشنهاد شغلی به فرد داده می شود.

همانطورکه اشاره کردیم جهت دریافت blue card شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری باید یک پیشنهاد یا قرارداد کاری با یک کارفرما یا شرکت مورد تایید کشور آلمان داشته باشد. ویژگی های یک قرارداد کاری معتبر به شرح زیر است:

1.حقوق تعیین شده برای متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری سالانه حدود 50000 یورو باشد.

2.شخص یا شرکت صادر کننده دعوتنامه تازه تاسیس نباشد.

3.شرکت یا شخص صادر کننده دعوتنامه معتبر و مورد تایید کشور آلمان باشد.

4.شرکت یا شخص صادرکننده دعوتنامه باید متعهد شود که تمام حقوق شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری را تا انقضای قراداد پرداخت خواهد کرد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - ویزای جست و جوی کار آلمان (job seeker)

اخذ ویزای job seeker جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری پیچیدگی خاصی ندارد و این امکان را برای متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری فراهم می آورد تا برخلاف ویزای بلوکارت شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری بدون داشتن پیشنهاد کاری  و محدودیت میزان حقوق برای مدت زمان 6 ماه در کشور آلمان به جست و جوی کار بپردازد. اگر در این مدت 6 ماهه شخص شغلی متناسب با رشته ی تحصیلی خود بیابد و موفق به عقد قرار داد شود می تواند همسر و فرزندان (زیر18 سال) خود را به کشور آلمان بیاورد. پس از عقد قرارداد در ابتدا یک کارت اقامت با اعتبار یکساله که قابل تمدید برای یکسال دیگرمی باشد به شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری تعلق می گیرد و پس از گذشت دوسال بار دیگر یک اقامت 3 ساله به شخص اعطا می شود ومتقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند (در صورتی که دستمزد سالانه فرد 50000 یورو باشد بعد از گذشت 21 ماه می تواند اقامت دائم کسب کند).

متقاضیانی که می خواهند برای مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری اقدام نمایند در صورت داشتن شرایط و صلاحیت لازم می توانند برای ویزای جست و جوی کار درخواست دهند. پروسه ی اخذ ویزا به این صورت است که با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه ی کاری شما، فرصتی شش ماهه برای پیدا کردن شغل مدنظر در همان زمینه به شما داده می شود. در صورتی که بتوانید کارفرمای مورد نظرتان را پیدا کنید می توانید در این کشور بمانید و پس از حدودا دو سال می توانید blue card آلمان را دریافت نمایید.

شرایط و مدارک لازم:
_داشتن حداقل مدرک لیسانس در زمینه ی شغلی مدنظر
_داشتن سابقه ی کاری حداقل 3 تا 5 سال مرتبط با مدرک تحصیلی
_سن زیر 40 سال
_مدرک زبان آلمانی یا آیلتس (اگرشغل مدنظرشان به زبان انگلیسی ارائه شود)

 

*در صورتی که دستمزد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری بیش از 4000 یورو درماه باشد می تواند بعد از گذشت یکسال بلوکارت آلمان را دریافت کند.

*برای اخذ این ویزا جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری باید مدرک زبان آلمانی حداقل B1 راداشته باشید.

*در این روش جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری شخص پس از گذشت 6 سال می تواند تابعیت آلمان را اخذ کند.

*بازه های زمانی وقت سفارت آلمان برای ویزای job seeker، 16 تا 26 ماهه می باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - کارآموزی

بسیاری از دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان در یک مقطع خاص مانند لیسانس تمایل دارند پیش از ورود به بازار کار در دوره های کارآموزی شرکت نمایند و با نحوه ی انجام کارهای صنعتی و مهندسی آشنایی بیشتری پیدا کنند. کشور آلمان قطب صنعتی اروپا و پیشتاز در بسیاری علوم و فناوری های جدید می باشد بنابراین فرصت کارآموزی برای افراد می تواند گزینه ی ارزشمندی تلقی گردد.اگر شخص اروپایی نباشد و بخواهد درخواست ویزا برای دوره های کارآموزی جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری دهد می بایست از یک شرکت المانی پیشنهاد داشته و پس از ارسال مدارک شخص به کارفرما ، کارفرما باید تاییدیه آژانس استخدامی فدرال (BA) را اخذ نماید. (بعضی از این دوره ها نیازی به توافق با BA ندارند منظور از این  دوره ها آن هایی است که تحت حمایت اتحادیه اروپا برگذار می شوند مانند لئوناردو، سقراط، اراسموس و ... همچنین دوره هایی نیز که توسط سازمان های بین دولتی و بین المللی برگزار می گردند، از تصویب در آژانس معاف می باشند.)

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - خوداشتغالی

طبق قوانین دولتی مهاجرت در کشور آلمان شما می توانید از طریق خود اشتغالی به اقامت برسید. می توان گفت زمانی با ویزای خود اشتغالی شما موافقت می شود که به حیطه و زمینه ی شغلی شما در آن کشور نیاز باشد یا طرح اقتصادی (بیزینس پلن) مناسبی ارائه نمایید، حتی اگر یک شغل عادی مانند تاسیس هایپر مارکت باشد بایستی تاثیرات مثبتی که در منطقه ی مد نظر به همراه دارد و حساب مالی قوی پشتوانه ی طرح در نظر گرفته شود.

 

عواملی که بر اخذ ویزا جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری تاثیر گذار خواهند بود عبارتند از:

_تجارب و سوابق کاری فرد متقاضی

_مقدار سرمایه پشتوانه

_عملی شدن طرح ارائه شده ی شخص

_تاثیری که بر اقتصاد آن منطقه دارد

_نو آوری و تازگی ایده ی داده شده

_میزان تاثیر طرح بر استخدام و کار منطقه

_نیاز منطقه ای به آن شغل

در قوانین مهاجرت به آلمان از طریق خود اشتغالی تا قبل از سال 2012 باید 5 نفر آلمانی را استخدام می کردید تا بتوانید شرایط لازمه را داشته باشید ،که این قانون برداشته و همچنین نیازی به دانستن زبان آلمانی ندارید می توان گفت هیچ زمان مهاجرت به آلمان از طریق خود اشتغالی به این آسانی نبوده است.

 

مراحل اخذ ویزای خود اشتغالی:

ابتدا طرح توجیهی اقتصادی خود را ارائه می دهید و حساب بانکی پشتوانه ی طرح ،همچنین هدفتان برای پیگیری و ادامه ی طرح را به سفارت اعلام می کنید.اگر با طرح شما موافقتو ویزا برای شما صادر گردید برای ثبت شرکت اقدام می کنید که در صورت نداشتن اقامت موفقت این کشور طبق قوانین جاری این کشور نمی توانید حساب بانکی داشته و در نتیجه ثبت شرکت نمایید بنابراین باید از یک شخص آلمانی کمک بگیرید که ما برای حل این مشکل راه حل مناسب به شما ارائه خواهیم نمود.

 

اگر فرد متقاضی دانشجوی یکی از دانشگاه های خوب دولتی که مورد تایید دولت آلمان می باشد بوده و یا به عنوان پژوهشگر شناخته شده و فارغ التحصیل شده باشد با تصمیم مستقیم سفارت و کنسولگری این کشور می تواند ویزای خود اشتغالی را بدون گذرندان مراحل ذکر شده ی قبلی دریافت نماید و مرتبط با رشته ی تحصیلی خود تحقیقات خود را در این کشور پیگیری نماید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - تخصص

اگر قصد دارید از طریق تخصص جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری اقدام نمایید نیاز به داشتن حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه ها و موسسات مورد تایید کشور آلمان می باشید، همچنین تسلط به زبان آلمانی در سطح  B1 که نشان دهنده ی توانایی شما در برقراری ارتباط است. مورد دیگر داشتن سابقه ی کاری حداقل سه سال در زمینه ی رشته ی تحصیلیتان و درخواست برای نیروهای متخصص در رشته های مورد نیاز (رشته هایی که کمبود نیروی کار دارند مانند علوم طبیعی / ریاضی / مهندسی کامپیوتر و...) یا رشته های خاص.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - شرایط لازم

1.داشتن دعوتنامه کاری معتبر در آلمان

2.داشتن حداقل مدرک لیسانس معتبرو مورد تایید کشور آلمان (ZAP)

3.داشتن حداق 2 سال سابقه کار

4.تسلط به زبان آلمانی(حداقل B1) یا انگلیسی (حداقل آیلتس 6)

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - مدارک لازم

1.ارائه مدارک هویتی معتبر(شناسنامه،پاسپورت و....)

2.ارائه مدارک مربوط به سابقه کار

3.اثبات تمکن مالی(4300یورو)

4.ارئه مدرک زبان

5.ارائه بیمه مسافرتی(90 روز اعتبار)

6.گواهی عدم سابقه کیفری

7.دوقطعه عکس

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - مدت اعتبار ویزای کاری آلمان

مدت اعتبار ویزای کار جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری بستگی به قرارداد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری دارد وقابل تمدید می باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری - هزینه ویزای کاری آلمان

هزینه ها ی مربوط به صدور ویزا جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری که شامل هزینه ی ترجمه مدارک، نامه نگاری ها، تایید سفارت و... می باشد 200 یورو می باشد.

 

 

منبع : موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر www.asmehr.ir

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

 

 

ترکیه ، کشوری که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد ، بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در اروپا قرار دارد. در طول تاریخ خود به عنوان یک مانع و یک پل بین دو قاره عمل کرده است. از شمال غربی با یونان و بلغارستان مرز مشترک دارد. دریای سیاه در شمال؛ جورجیا در شمال شرقی ارمنستان ، آذربایجان و ایران در شرق؛ عراق در جنوب شرقی سوریه و دریای مدیترانه در جنوب ؛ و دریای اژه در غرب ترکیه واقع شده اند. استانبول ، بزرگترین شهر و مرکز مالی ترکیه و آنکارا پایتخت آن است. ترک ها اکثریت قریب به اتفاق جمعیت کشور را تشکیل می دهند و بعد از آن کردها بزرگترین اقلیت هستند.ترکیه یک قدرت منطقه ای و یک کشور تازه صنعتی شده با موقعیت استراتژیک از نظر سیاسی است. اقتصاد این کشور که در زمره اقتصادهای نوظهور و پیشرو رشد قرار دارد ، از نظر تولید ناخالص داخلی بیستمین اقتصاد جهان و از نظر PPP ، یازدهمین اقتصاد بزرگ است. این عضو منشور ملل متحد ، عضو اولیه ناتو ، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و عضو موسس OECD ، OSCE ، BSEC ، OIC و G20 است. ترکیه پس از تبدیل شدن به یکی از اعضای اولیه شورای اروپا در سال 1950 ، در 1963 به عضو اتحادیه اروپا تبدیل شد.

ادامه ی این مقاله را جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم مطالعه فرمایید.

 

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم

 

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم - شرایط

شرایط تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم بسته به رشته و دانشگاه موردنظر متقاضی متفاوت خواهد بود. به هر حال در ابتدا می بایست برای دریافت پذیرش از دانشگاه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی بعلاوه ی ریزنمرات خود را به وب سایت دانشگاه ارسال کنید.بسیاری از دانشگاه های ترکیه ممکن است شرایطی نظیر معدل،آزمون ورودی و تسلط به زبان انگلیسی را جهت پذیرش دانشجو لحاظ نمایند.

 

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم - مدارک

پس از انتخاب دانشگاه و رشته ی تحصیلی می بایست فرم درخواست پذیرش خود را همراه با مدارک مورد نیاز به دانشگاه انتخابی خود ارسال کنید.می توانید در صورتی که شرایط لازم جهت بورسیه شدن در کشور ترکیه را دارید از این امکان جهت کم کردن هزینه های تحصیل استفاده نمایید.مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم به شرح زیر می باشد:

  • کسب نمره قبولی درآزمون تومر
  • کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • کپی مدارک هویتی نظیر شناسنامه،پاسپورت و...
  • گواهی پذیرش دانشگاه
  • رزومه تحصیلی
  • ترجمه ریزنمرات دوره دبیرستان به زبان ترکی
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک  زبان انگلیسی
  • پرداخت هزینه درخواست پذیرش

 

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم - ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی ترکیه مختص دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند و موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های خصوصی یا دولتی این کشور شده اند.ویزای تحصیلی ترکیه شامل دو نوع تک ورود (Single-entery) یا چند ورود (Multiple-entry) می باشد.پروسه اخذ ویزای تحصیلی تکیه 3 ماه به طول می انجامد و هزینه آن 48 دلار می باشد.

 

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم - هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم بسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل متفاوت می باشد.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه و به زبان ترکی 240 تا 1500 دلار
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه و به زبان انگلیسی 450 تا 1500 دلار  
  • هزینه شهریه در دانشگاه های هیات امنایی 8 الی 50 هزار لیر در سال
  •  هزینه شهریه دانشگاه های خصوصی 6 الی 16000 لیر در سال
  • هزینه ماهیانه زندگی در ترکیه 300 الی 500 دلار

 

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم - اجازه کار

دانشجویان بین‌المللی حق کار در ادارات دولتی و خصوصی ترکیه را ندارند.طبق قوانین جدید نیروی کار بین‌المللی در ترکیه، این دانشجویان  فقط در دوره ارشد و دکترا تنها با داشتن مجوز کار مجاز به انجام کار در حین تحصیل هستند و دانشجویان مقاطع کارشناسی و یا کاردانی در اولین سال تحصیلی خود در ترکیه امکان کار پاره‌وقت را نخواهند داشت.حداکثر کار مجاز حین تحصیل برای دانشجویان بین المللی 30 ساعت در هفته می باشد.

 

تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم - مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی ترکیه  حدود 4 به طول  می انجامد. برای تحصیل در این مقطع ملزم به داشتن مدرک دیپلم،مدرک زبان ترکی یا آیلتس می باشید. بیشتر رشته های مقطع کارشناسی ترکیه به زبان ترکی استانبولی ارائه می شود، اما رشته های انگلیسی زبان نیز در این مقطع وجود دارد.جهت تحصیل در ترکیه با مدرک دیپلم در دانشگاه های دولتی ترکیه باید مدرک زبان ترکی خود را ارائه داده یا در دوره های آموزش زبان ترکی شرکت نمایید.هزینه تحصیل در دوره کارشناسی بسته به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه متفاوت و به شرح زیر می باشد:

  • هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه های دولتی 100 تا 300 دلار می باشد.
  • هزینه های تحصیل کارشناسی در دانشگاه های خصوصی 8000 دلار تا 25.000 دلار می باشد.

 

منبع : موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر www.asmehr.ir

شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

 

 

این مقاله در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا است. هر ساله بیش از 130،000 دانشجوی بین المللی تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند. کانادا دارای یک سیستم آموزشی با کیفیت می باشد.تحقیقات ، انتشارات علمی و موسسات دانشگاهی سه جنبه اصلی است که کانادا بر آنها تمرکز دارد.تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر ساله به رشد خود ادامه می دهد. بسیاری از آنها پس از اتمام تحصیل قادر به دریافت اقامت کانادا هستند.تأیید مجوز تحصیل در کانادا همیشه با صلاحدید افسر ویزا است.سال گذشته کانادا بیش از 400000 دانشجوی بین المللی پذیرفته است. اکثر این دانشجویان از فرانسه ، نیجریه ، چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، ایالات متحده ، برزیل ، ایران ، هند و ویتنام بودند.تنوع دانشجویان بین المللی برای دولت کانادا در اولویت است.دولت کانادا برای 5 سال آینده 147.9 میلیون دلار بودجه آموزشی در نظر گرفته است.با همکاری با ما از طریق برنامه دانشجویان بین المللی ، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

 

 

 شرایط تحصیل در کانادا - دریافت پذیرش

در گام اول باید از دانشگاه های  کانادا نامه قبولی یا پذیرش خود را دریافت کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کجا می خواهید درکدام شهر کانادا تحصیل کنید ، باید قبل از شروع روند درخواست ویزای دانشجویی خود تصمیم بگیرید و پس از قبولی در دانشگاه کانادا ، نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزا را دریافت خواهید کنید.

در اینجا چند دانشگاه کانادا وجود دارد که برای درخواست پذیرش به شما  توصیه می کنیم:

  • دانشگاه بروک
  • کالج سنکا
  • دانشگاه رجینا
  • دانشگاه ویلفرید لوریر
  • دانشگاه Mount Allison

 

شرایط تحصیل در کانادا - ویزای دانشجویی

در مرحله بعد باید بررسی کنید آیا نیاز به ویزای دانشجویی در کانادا دارید یا خیر.

می توانید از ابزار رسمی اجازه تحصیل در کانادا استفاده کنید تا بفهمید آیا به ویزای تحصیلی یا مجوز نیاز دارید. اگر یکی از شرایط زیر را داشته باشید نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارید:

  • شما یک خانواده یا عضو یک نماینده خارجی در کانادا هستید که توسط وزارت امور خارجه ، تجارت و توسعه کانادا معتبر شناخته شده است.
  • برنامه تحصیلی که در آن ثبت نام می کنید کمتر از شش ماه طول بکشد.
  • عضو نیروهای مسلح خارجی باشید.
  • شما شهروند کشور دیگری هستید ، اما دارای وضعیت india در کانادا هستید.
  • به یاد داشته باشید که ویزای تحصیلی به عنوان یک ویزای معمولی عمل نمی کند ، که به شما امکان ورود یا سفر به کانادا را می دهد. برای آن ، شما به ویزای سفر یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز دارید.

 

شرایط دریافت ویزای دانشجویی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه به شرح زیر می باشد:

  • قبل از ورود به کانادا ، برای ویزای دانشجویی کانادا به صورت آنلاین ، در وب سایت Citizenship and Immigration Canada)) اقدام کنید.
  • اگر اتصال اینترنتی محدودی دارید یا نمی توانید اسناد را بصورت آنلاین ارائه دهید ، اسناد درخواست ویزا را از طریق پست ارسال کنید.
  • اخذ نامه پذیرش ازدانشگاهی که توسط دولت کانادا شناخته شده است ارائه دهید.
  • اثبات منابع مالی کافی برای پشتیبانی از تحصیل در کانادا (هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی) ارائه دهید.
  • ارائه گواهی مبنی بر عدم سو پیشینه کیفری
  • سوابق بالینی را ارائه دهید که بیانگر سلامت شما هستند. در صورت لزوم معاینات پزشکی کامل را ارائه دهید.

 

*طبق مقررات اخیر ویزا ، اگر یکی از اعضای خانواده شما مشغول به کار یا متقاضی اجازه کار در کانادا باشد ، درخواست مجوز تحصیل شما طی دو هفته بررسی می شود. شما می توانید مجوز تحصیل خود را تمدید کنید.

 

*مجوز تحصیلی  90 روز پس از اتمام تحصیل منقضی می شود و اخطاریه ای درباره اتمام برنامه تحصیلی خود دریافت خواهید کرد. شما هنوز هم می توانید برای مسافرت و کار در کانادا بمانید.با دریافت  اجازه کار می توانید یک کار تمام وقت یا نیمه وقت را انجام دهید ، یا حتی خود اشتغالی داشته باشید.

 

شرایط تحصیل در کانادا - مدارک مورد نیاز

جهت دریافت ویزای دانشجویی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست مجوز دانشجویی
  • اصل نامه پذیرش از دانشگاه
  • یک گذرنامه معتبر یا سند سفر ، که به شما امکان بازگشت به کشور خود را نیز می دهد. (اگر در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنید ، لازم نیست.)
  • دو عکس با مشخصات نام و تاریخ تولد در پشت
  • اثبات حمایت مالی در طول برنامه تحصیلی شما. این به این معنی است که شما برای زندگی در این کشور سالانه 10 هزار تا 11000 CAD دارید.
  • انگیزه نامه
  • اثبات پرداخت هزینه مجوز تحصیل (150 CAD)

 

*اگر قصد تحصیل در کبک را دارید ، همچنین به یک گواهی نامه پذیرش کبک به زبان  انگلیسی یا فرانسوی به همراه یک کپی معتبر از اصل اسناد نیاز دارید.

* اگر در کبک تحصیل می کنید باید به عنوان دانشجوی نیمه وقت یا دانشجوی تمام وقت ثبت نام کنید

 

شرایط تحصیل در کانادا - زبان

اثبات مهارت زبان انگلیسی در لیست مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی کانادا موجود نیست. اما تا زمانی که از کشوری انگلیسی زبان نیایید ، دانشگاه های کانادا از شما می خواهند مدارکی برای تسلط بر زبان انگلیسی ارائه دهید. آزمونهای زبان پذیرفته شده:

  • آیلتس آکادمیک
  • TOEFL iBT
  • PTE Academic
  • C1 پیشرفته

 

شرایط تحصیل در کانادا - قرار ملاقات و مصاحبه بیومتریک

بسته به ملیت شما ، ممکن است مجبور شوید در مرکز درخواست ویزا در کشور خود حاضر شوید تا بیومتریک شما گرفته شود. هزینه بیومتریک 85 CAD است. این هزینه علاوه بر هزینه عادی درخواست ویزا است. برخی از کشورها از این شرایط بیومتریک معاف هستند.بسته به شرایط فردی شما ممکن است برای مصاحبه نیز فراخوانده شوید. مراکز محلی درخواست ویزا با استفاده از خدمات خود هزینه کمی دریافت می کنند.

 

شرایط تحصیل در کانادا - زمان پردازش

پس از درخواست مجوز تحصیل در کانادا ، ممکن است زمان پردازش 90 روز طول بکشد ، اما معمولاً سریعتر است. این نیز به وضعیت کشور متبوع شما بستگی دارد.برای دریافت سریع تر اجازه تحصیل می توانید از جریان مستقیم دانشجویی استفاده کنید. هزینه ها از 150 CAD شروع می شود و زمان پردازش معمولاً حدود 20 روز تقویمی است. جریان مستقیم دانشجویی فقط برای دانشجویان کشورهای زیر در دسترس است:

  • چین
  • هند
  • مراکش
  • پاکستان
  • فیلیپین
  • سنگال
  • ویتنام

می توانید اطلاعات به روز در مورد ویزای دانشجویی کانادا را در صفحه رسمی ویزای دانشجویی دولت کانادا مطالعه کنید.

 

شرایط تحصیل در کانادا - هزینه تحصیل

خبر خوب این است که تحصیل در کانادا مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از استرالیا ، ایالات متحده و انگلیس است.در سال تحصیلی 2020/2019 ، متوسط ​​شهریه سالانه برای یک دانشجوی کارشناسی بین المللی در کانادا 27159 دلار CAD بود. میانگین شهریه برای همان سال گذراندن در یک دانشگاه آمریکایی را می توان 45950 دلار آمریکا مقایسه کرد.

 

شرایط تحصیل در کانادا - هزینه زندگی

هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور ، هزینه زندگی نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد مهم برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است:

متوسط ​​شهریه سالانه کشور و هزینه زندگی (دلار آمریکا):

  • کانادا 29،947 دلار
  • انگلستان 35،045 دلار
  • ایالات متحده 36564 دلار
  • استرالیا 42،093 دلار

 

شرایط تحصیل در کانادا - کار

امتیاز دیگر تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین المللی حق کار دارند. این کمک می کند تا هزینه شهریه و هزینه های زندگی جبران شود.دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند در طول دوره تحصیل به صورت نیمه وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) کار کنند. در تعطیلات برنامه ریزی شده مانند تعطیلات تابستانی ، دانشجویان بین المللی می توانند تمام وقت کار کنند.بیشتر دانشجویان هنگام کار ، خواه شغلشان در دانشگاه باشد یا خارج از دانشگاه ، برای کار به مجوز کار احتیاج ندارند. در مجوز تحصیل شما مشخص خواهد شد که آیا اجازه کار در دانشگاه را دارید یا خیر.اگر برنامه تحصیلی شما شامل تجربه کاری باشد ، ممکن است بتوانید بیش از 20 ساعت در طول ترم کار کنید. این در نامه پذیرش شما نشان داده خواهد شد. اگر دولت این شرط را تأیید کند ، هم اجازه کار و هم اجازه تحصیل به شما تعلق می گیرد. این اجازه کار به شما امکان می دهد فقط در دانشگاه کار کنید.

 

شرایط تحصیل در کانادا - الحاق خانواده

دانشجویان بین المللی متاهل و دارای فرزند ممکن است مایل باشند خانواده خود را با خود بیاورند.افسران ویزای کانادا درخواست های اجازه تحصیل را که شامل اعضای خانواده همراه است ، بررسی می کنند. باید توجه داشته باشید که گنجاندن اعضای خانواده در یک برنامه اجازه تحصیل ممکن است بر تصمیم افسر ویزا تأثیر بگذارد.اگر به عنوان یک خانواده تأیید شوید ، همسر شما می تواند تمام وقت در کانادا کار کند و هر کودک همراه می تواند به صورت رایگان تحصیل کند.

 

شرایط تحصیل در کانادا - کبک

برای تحصیل در کبک ، به یک گواهی پذیرش کبک (CAQ) نیاز دارید. این سند توسط وزارت مهاجرت ، تبلیغات و ادغام (MIFI) صادر شده است. این سند تایید می کند که کبک شما را به عنوان دانشجوی بین المللی پذیرفته است. اگر برنامه تحصیلی شما در کبک است ، قبل از درخواست مجوز تحصیل به CAQ نیاز دارید.برای واجد شرایط بودن برای درخواست CAQ ، باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • در یک موسسه یادگیری تعیین شده در کبک پذیرفته شوید
  • هزینه های مرتبط با یک برنامه CAQ را پرداخت کنید
  • موافقت می کنید که شرایط صدور CAQ برای مطالعات را رعایت کنید

 

شرایط تحصیل در کانادا - برترین موسسات آموزشی

کانادا مجموعه ای از موسسات تحصیلات تکمیلی در اندازه ها و تخصص های مختلف است . در اینجا لیستی از پنج دانشگاه شناخته شده کشور وجود دارد و شرح هر کدام برای کمک به شما در شروع کار می باشد:

  • دانشگاه تورنتو (UofT): دانشگاه دولتی تورنتو از جمله دانشگاه‌های باکیفیت در سطح جهانی است که بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه QS برای بهترین دانشگاه‌های جهان در سال 2020، در جایگاه 29 قرار دارد. دانشگاه تورنتو در سال 1827 تأسیس شده و از جمله دانشگاه‌های پیشتاز در زمینه آموزش، اکتشافات و دانش است. دانشجویان این دانشگاه فرصت یادگیری از طریق کار را دارند. تاکنون بیش از 560000 دانشجو از دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شده‌اند.
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC): UBC بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی است. سی درصد جمعیت دانشجویی UBC بین المللی هستند (16188 دانشجو از 156 کشور جهان). این دانشگاه در ساحل زیبای غربی کانادا واقع شده است و بخشی از ونکوور شلوغ است. UBC یک گزینه عالی برای کسانی است که علاقه مند به زندگی در یک شهر هستند در حالی که هنوز به طبیعت دسترسی دارند. زندگی در ونکوور به معنای دسترسی آسان به فضای باز زیبا ، از جمله جنگل ، اقیانوس و کوه است.
  • دانشگاه مک گیل: مک گیل شهرت بین المللی بسیار شناخته شده می باشد. جای تعجب نیست که بیش از 12000 دانشجوی بین المللی در آن در حال تحصیل هستند . اگرچه استان کبک فرانسوی زبان است ، اما مک گیل یک دانشگاه انگلیسی زبان است. شهر مونترال به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی در دوران دانشجویی شناخته می شود. هزینه زندگی کم است و منزلگاه یک صحنه هنری و فرهنگی پر جنب و جوش است.
  • دانشگاه مونترال (UdeM): UdeM یکی از دانشگاه های دارای بالاترین رتبه در کانادا است و گزینه ای عالی برای علاقه مندان به تحصیل در این کشوراست. UdeM و مدارس تابعه آن که در شهر مونترال واقع شده است سالانه به 9500 دانشجوی بین المللی خدمات ارائه می دهند.
  • دانشگاه مک مستر: مک مستر یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه در همیلتون ، انتاریو واقع شده و تنها یک ساعت با تورنتو فاصله دارد. همیلتون رونق شغلی قابل توجهی را در بخش فناوری تجربه می کند. این خبر خوبی برای علاقه مندان به کار در طول یا بعد از تحصیل است.

 

 

منبع : موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر www.asmehr.ir

 

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری

 

 جمهوری فدرال آلمان با 81/083/600 نفر جمعیت در مرکز اروپا قرار دارد و دومین کشور مهاجر پذیر دنیا پس از آمریکا می باشد . آلمان یکی از پویا ترین اقتصادهای اروپا بشمار می رود که با کشورهای هلند، سوئیس، فرانسه و لهستان مرز مشترک دارد. پایتخت آلمان شهر برلین  و واحد پول آن یورو می باشد. با توجه به اینکه میانگین سنی کشور آلمان رو به افزایش است نیاز مبرم این کشور به کارگران و نیروهای جوان خارجی ملموس می باشد. در سال های اخیررشد و ثبات اقتصادی آلمان سبب شده تا بازار کار پررونقی برای نیروهای جویای کار فراهم شود. یکی از راه های مهاجرت به آلمان از طریق کارگری می باشد که ما سعی داریم به بررسی جوانب مختلف مهاجرت به آلمان از طریق کارگری بپردازیم.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری

 

استخدام کارگر ساده در المان

کشور آلمان با توجه به رونق اقتصادی فراوان و شرایط کاری مساعد همچنین جمعیت نسبتا پیر خود، همواره نیاز به کارگران ماهر و واجد شرایط را اعلام نموده است. به عنوان مثال همواره در جست و جوی مهندسان برتر در زمینه های فناوری اطلاعات ، کامپیوتر، مکانیک و... می باشند.

برای ایجاد رغبت در افرادی که برای مهاجرت به آلمان از طریق کارگری قصد اقدام دارند فرصتی شش ماهه برای این افراد در نظر گرفته شده تا بتوانند در پست مد نظر خود تجربه ی کاری را کسب نموده و با دید بازتری برای ماندن و ادامه ی کار در این کشور تصمیم گیری نمایند. مراحل اقدام جهت ویزای کاری کارگران عبارتند از :
_پیدا نمودن کار مناسب با رشته و تجربه ی شغلی خود از طریق سایت های کاریابی یا مراجعه ی حضوری به دفاتر کاریابی در آلمان
_تکمیل نمودن فرم درخواست برای ویزای شغلی یا کاری
_ارائه ی مدارک لازمه به سفارت
_اثبات صلاحیت فرد برای گرفتن کار و نیاز به نیرو در اتحادیه اروپا
_اخذ ویزای شش ماهه و سفر به آلمان
_گرفتن کار مد نظر و تمدید ویزا
 

به عنوان یک کارمند در این کشور شما این فرصت را خواهید داشت که به مدت زمان ویزایی که جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری به شما داده شده در این کشور، کار کنید. توجه کنید که تنها در صورتی کار را خواهید گرفت که پست مد نظر با کارگرانی از سوییس و اتحادیه اروپا پر نگردد و اگر کارفرما تصمیم به ادامه ی روابط کاری با شما دارد قبل از اینکه مجوز کار شما نزدیک به انقضا است، می توانید برای یک مدت طولانی تر یا بعد از یک دوره مشخص از زمان درخواست بدهید و پس از چهار تا پنج سال اقامت کاری و پرداخت مالیات به دولت در این کشور بمانید.

 

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کارگری

روش های متعددی همانند مهاجرت از طریق کارگری، تحصیل، ازدواج، کار، سرمایه گذاری، پناهندگی و... برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که مهاجرت از طریق هر یک از روش های فوق نیازمند وجود الزامات خاص خود می باشد. در عین حال یک سری شرایط کلی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه بیمه درمانی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی(A1 یاB2)
  • اخذ ویزای آلمان
  • اثبات تمکن مالی

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - ‌مجوز کار و اقامت آلمان

شرایط دریافت ویزا و کار در آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری برای تبعه هر‌ یک از کشورهای مختلف دنیا متفاوت می باشد:

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کارگری برای شهروندان عضو اتحادیه اروپا (EU) ومناطق اقتصادی اروپا  سویئس(EEA): افرادی که تبعه اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا سوئیس هستند برای کار در آلمان نیازمند دریافت اجازه کار می باشند.

شهروندان مهاجرت به آلمان از طریق کارگری برای کشورهای ثالث: مهاجرت به آلمان از طریق کارگری برای کارگران خارجی علاوه بر مجوز کار ملزم به دریافت اجازه اقامت می باشند.

 

*شهروندان کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا، نیوزلند، کره جنوبی، ایالات متحده، ژاپن و اسرائیل می توانند بدون درخواست اقامت و دریافت مجوز کار در این کشور جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری اقدام نموده و مشغول به کار شوند.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - ویزای کار آلمان

کشور آلمان در مقایسه با سایر کشور های اروپایی نرخ بیکاری بسیار کمی دارد و کارفرمایان آلمانی با ایجاد امنیت شغلی و تخصیص دادن حقوق و مزایای بالا شرایط کاری مناسبی برای کارگران خارجی مهیا کرده اند. برای مهاجرت به آلمان از طریق کارگری و ورود به کشور آلمان و کار در این کشور نیاز به اخذ ویزای کار دارید. انواع مختلفی ویزای کار جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. ویزای جست و جوی کار (job seeker)
  2. بلو‌کارت (blue card)

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - ویزای جست و جوی کار آلمان(job seeker )

کارگران خارجی جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری می توانند با دریافت ویزای جست و جوی کار آلمان (JOB SEEKER) بدون داشتن پیشنهاد کاری برای مدت 6 ماه در کشور آلمان اقامت داشته و با توجه به لیست مشاغل مورد نیازبه جست و جوی کار بپردازند. اگر در طول این مدت بتوانند یک پیشنهاد کاری مناسب پیدا کنند دولت آلمان نیز اجازه اشتغال و مهاجرت به آلمان از طریق کارگری برای این افراد صادر می کند و درصورتی که مطابق قرارداد درآمد سالانه ی شما بیشتر از 50000 یورو باشد می توانید بلوکارت یا ویزای کار آلمان را دریافت کنید. در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰۰۰ نفراز ایرانیان توانسته اند از طریق اخذ این نوع ویزا در کشور آلمان مشغول به کار شوند.

متقاضیانی که می خواهند برای مهاجرت به آلمان از طریق کارگری اقدام نمایند در صورت داشتن شرایط و صلاحیت لازم می توانند برای ویزای جست و جوی کار درخواست دهند. پروسه ی اخذ ویزا به این صورت است که با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه ی کاری شما، فرصتی شش ماهه برای پیدا کردن شغل مدنظر در همان زمینه به شما داده می شود. در صورتی که بتوانید کارفرمای مورد نظرتان را پیدا کنید می توانید در این کشور بمانید و پس از حدودا دو سال می توانید bluecard آلمان را دریافت نمایید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - مدارک لازم جهت اخذ ویزای job seeker

1.ارائه مدرک تحصیلی معتبر(ترجمه شده باشد و حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی را دارا باشد) که مورد تأیید کشور آلمان(ZAP) باشد

2.ارائه انگیزه نامه

3.اثبات تمکن مالی (برای مدت 6 ماه حداقل تمکن مالی به میزان 4320 یورو می باشد)

4.تسلط به زبان آلمانی(حداقلB2 )

5.ارائه سابقه کار(حداقل 5 سال) و تحصیلی

6.ارائه رزومه کاری

7.ارئه برنامه سفر

8.ارائه بیمه مسافرتی(حداقل پوشش 30000 یورو)

 

*هزینه اخذ ویزا ی job seeker  جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری حدود ۲۶۰۰ یورو می باشد.

*توجه داشته باشید در بازه ی 6 ماهه ای که در جست و جوی کار برای مهاجرت به آلمان از طریق کارگری هستید حق هیچگونه فعالیت کاری بجز کاریابی را ندارید.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - بلوکارت (blue card)

کارت آبی اروپا یا بلوکارت نوعی ویزای کار می باشد که طرح آن  از سال 2012  در کشور آلمان به اجرا درآمده است و به کارگران خارجی که دارای مدارک علمی بالا هستند جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری اعطا می شود. اگر متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کارگری که موفق به اخذ ویزای جست و جوی کار آلمان شده است طی مدت 6 ماه بتواند کار پیدا کرده و قرارداد منعقد کند در صورتی که درآمد ماهیانه ی آن بیش از ۴۰۰۰ یورو در ماه باشد ویزای آن برای مدت یکسال دیگر تمدید می شود و پس از گذشت یکسال می تواند برای اخذ کارت آبی اقدام نماید. یکی از مزایای اخذ کارت آبی آلمان امکان تبدیل اقامت موقت به دائم می باشد. بدین ترتیب که فرد با پرداخت مالیات و ارائه مدرک زبان آلمانی B1  می تواند برای تحصیل اقامت دائم توسط مهاجرت به آلمان از طریق کارگری اقدام نماید.

متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق کارگری که از طریق پیشنهاد کاری (job offer)  یا ویزای جست و جوی کار وارد این کشور می شوند می توانند از طریق اخذ بلوکارت در این کشور مانده و اقامت دائم آلمان را به دست آورند. این روش که با الهام از گرین کارت آمریکا و پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است کارت آبی نامیده شد جذب نیروهای متخصص غیر اروپایی که در کشور با کمبود نیروی کاری آنها مواجه هستند می باشد و در واقع می توان گفت در بلوکارد کارفرمایان ملزم به پیشنهاد کار به یک فرد آلمانی برای پست های خالی نبوده و می توانند به طور مستقیم به متخصصین خارجی پست مدنظر را محول کنند.
شخص باید جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری قرارداد کاری با یک کارفرمای آلمانی را به سفارت ارائه داده و در این قرارداد حداقل درآمد سالانه 45000 یورو باشد، متخصصین و نیروهایی که در لیست مشاغل مورد نیاز قرار دارند می توانند با حقوق 35000 یورو در سال نیز برای اخذ کارت آبی اقدام نمایند.

*مدت اعتبار کارت آبی بستگی به قرارداد شما دارد. (قرارداد های کاری معمولا یکساله می باشند)

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - پیشنهاد کاری

اگر شرکت یا کارفرمایی در کشور آلمان به متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق کارگری پیشنهاد کاری دهد، شخص حدودا 3 ماه فرصت دارد تا خود را به آلمان رسانده و در صورت تایید نهایی و گرفتن کار می تواند پس از 4 سال درخواست اقامت دائم دهد، که پروسه ی اخذ پیشنهاد شغلی به این آسانی نبوده و ابتدا شرکت آلمانی پست مدنظر را در روزنامه این کشور آگهی می کند تا در صورت یافتن فرد آلمانی پست را به او دهند، اگر کسی برای استخدام پیدا نشد سپس چندین بار در اتحادیه اروپا آگهی تکرار شده و باز هم اگر پست خالی ماند پیشنهاد شغلی به فرد داده می شود.

 

حقوق کارگر ساده در آلمان

برای مهاجرت به آلمان از طریق کارگری حداقل دستمزد تعیین شده برای یک ساعت کار در سال ۲۰۱۹ حدود ۹۰۰۰ دلار می باشد که نسبت به سال های قبل افزایش داشته است.

*چنانچه در قرارداد کاری  میزان دستمزد کمتر از حداقل تعیین شده  باشد این قرارداد از نظر دولت آلمان فاقد اعتبار است.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - ساعت کاری در آلمان

میزان مجاز کار در هفته جهت مهاجرت به آلمان از طریق کارگری ۴۰ ساعت است و در سال  ۱۸ روز تعطیلی رسمی می باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - بهترین شهرهای آلمان برای کاریابی

بهترین شهر های آلمان جهت پیدا کردن کار و مهاجرت به آلمان از طریق کارگری برلین، فرانکفورت، مونیخ، اشتوگارت، هامبورگ و کلن می باشند.

 

مهاجرت به آلمان از طریق کارگری - لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

ساخت و ساز

مهندسی مکانیک

.مهندسی برق

مهندس صنایع

مهندسی خودرو

مهندسی تبرید

ساخت و ساز ابزار و تجهیزات

نجاری

کارگر فلز و جوشکار

سنگ تراشی

لوله کشی

شنوایی سنجی و بینایی سنجی

پرستاری،روان پزشکی،بیهوشی و...

توان بخشی و ارتوپدی

کارشناس بهداشت

برنامه نویسی و توسعه نرم افزار

فناوری اطلاعات و محاسبات

انرژی و الکتریک

 

 

 

منبع : موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر www.asmehr.ir