موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ترکیه

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ترکیه

 

 

اگر از علاقه مندان تحصیل در ترکیه هستید و شرایط تحصیل در این کشور را در وبسایت موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مطالعه کرده باشید، می دانید که یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی ترکیه داشتن تمکن مالی به میزان لازم است. اما سوال بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی ترکیه این است که میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ترکیه چقدر است و چگونه باید آن را به اثبات رساند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع یعنی شرای و میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ترکیه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

 

میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی ترکیه

 

گواهی تمکن مالی چیست؟

گواهی تکمن مالی یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزا در بیشتر کشورهای جهان است و کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنا نیست و اگر از متقاضیان تحصیل در ترکیه هستید باید این گواهی را آماده نمایید. شاید خیلی از شما بپرسید گواهی تمکن مالی به چه منظوری است و چرا باید گواهی تمکن مالی داشته باشیم؟ گواهی تمکن مالی مدرکی است که میزان توانایی شما در تامین خرج و مخارج زندگی در کشور مقصد را نشان می دهد. همچنین گواهی تمکن مالی به سفارت و افسر مهاجرت این اطمینان را می دهد که شما واقعا برای تحصیل در ترکیه قصد سفر به این کشور را دارید و اهدافی مثل پناهنده شدن ندارید.

 

تمکن مالی ویزای تحصیلی ترکیه چقدر است؟

اما میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه چقدر است؟ هزینه ی دقیقی را نمی توان برای میزان تمکن مالی جهت تحصیل در ترکیه برآورد کرد. چرا که مبلغ آن بستگی زیادی به دانشگاه مورد تحصیل و محل زندگی شما دارد. گواهی تمکن مالی باید هزینه ی یک سال زندگی و تحصیل در کشور ترکیه را در بر داشته باشد. مبلغ و میزان گواهی تمکن مالی توسط سفارتخانه تعیین می شود اما به طور تقریبی می توان گفت حدودا 20 دلار باید در حساب بانکی خود جهت صدور گواهی تمکن مالی داشته باشید.

 

گواهی تمکن مالی را باید از کجا تهیه کرد؟

گواهی تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه باید از بانک ها تهیه نمایید. به این منظور به یکی از بانک هایی که در ان حساب دارید، مراجعه کرده و درخواست گواهی تمکن مالی خود را ارائه می دهید. بهتر است از حساب بانکی استفاده کنید گردش داشته و اخیرا راکد نبوده است. مدارک لازم برای صدور گواهی تمکن مالی توسط بانک شامل کارت ملی، دفترچه حساب، کارت بانکی و تکمیل فرم درخواست گواهی تمکن مالی می باشد. سعی کنید پس از دریافت گواهی تمکن مالی از بانک حداکثر ظرف مدت 10 روز آن را به سفارتخانه ارائه دهید، چرا که بیشتر از این زمان ممکن است افسر سفارتخانه، گواهی تمکن مالی شما را نامعتبر بداند.

 

 منبع : آینده سازان مهر

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

 

یکی از روش های مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج می باشد. این برنامه مهاجرتی در کانادا مخصوص افرادی است که همسر متقاضی اقامت کانادا را داشته باشد . در ادامه جزئیات هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را شرح خواهیم داد.

 

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

انواع هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج دو دسته اند هزینه های ثابت که قابل کاهش نمی باشند مانند هزینه های دولتی و هزینه هایی که متغیر هستند مانند هزینه زندگی اولیه در کانادا. هزینه های دولتی توسط سازمان مهاجرتی کانادا اخذ می شود.هزینه هایی که در هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به چشم می خورند به شرح زیر می باشند:

  • هزینه ی ترجمه اسناد و مدارک
  • هزینه ی مصاحبه با مامور سازمان مهاجرتی
  • هزینه ی سفر به کانادا (بستگی به این دارد به چه شکل به این کشور می رسید و شب در کجا اقامت داشته باشید این نوع هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج متغیر است)
  • هزینه ی آزمایشات پزشکی
  • هزینه ی اولیه زندگی در کانادا ( برای هر نفر 10000 دلار)
  • هزینه ی بلیط در صورت انجام مصاحبه
  • هزینه ی وکیل مهاجرت
  • هزینه های دولتی مهاجرت به کانادا ( متقاضی و همسرش هر نفر 550 دلار)

 

 

میانگین هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

میانگین هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج حدود 4500 دلار کانادا می باشد. با توجه به نوع اسپانسرشیپ که شامل هزینه رسیدگی پرونده و هزینه حق اقامت دائمی می باشد .

 

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج - شرایط اسپانسر

1) بالای 18 سال باشد.

2) توانایی ساپورت مالی همسر بعد از ورود به کانادا حداقل تا 3 سال را داشته باشد.

3) شهروند کانادایی سیتی زن  یا دارای اقامت باشد.

4) فرد اسپانسر وهمسرش در زمان ازدواج همسر دیگری نداشته باشد.

5) زندانی، تحت پیگرد و ورشکسته نباشد.

 

 

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج - مدارک مورد نیاز

  • عقدنامه
  • کپی از کارت PR اسپانسر
  • کارت ملی همسر
  • شناسنامه هر دو طرف
  • اثبات ارتباط با ارائه مدارک قانونی
  • گواهی عدم سوء پیشینه مرد
  • کپی از همه صفحات پاسپورت
  • کارت پایان خدمت

 

 

منبع : www.asmehr.ir

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

 

 

مهاجرت به یک کشور خارجی یک گام بزرگ در زندگی هر فرد است، بنابراین ما به همه سوالات شما پاسخ خواهیم داد و در مورد هزینه زندگی دانشجویی در آلمان توضیح می دهیم. خوشبختانه آلمان مکانی بسیار ارزان برای زندگی دانشجویان است. متقاضیان تحصیل در آلمان از مزایای بسیاری مانند بیمه تخفیف، بلیط ترم با استفاده نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی و تخفیف در سینما، تئاتر، رستوران ها و موزه ها بهره مند می شوند. در طول تحصیل در آلمان، به طور کلی مجاز به انجام 120 روز کامل یا 240 نیم روز کار با حقوق در مشاغل دانشجویی هستید، بنابراین می توانید شغلی برای کمک به هزینه های اقامت خود در آلمان داشته باشید.

دلایل زیادی برای آمدن به آلمان برای تحصیل وجود دارد، اما احتمالاً از خود می پرسید که چگونه می توانید هزینه های تحصیل در این کشور را پرداخت کنید. دانش آموزان اغلب سوالاتی از این قبیل دارند:

  • آیا می توانم در طول تحصیل کار کنم؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در آلمان چقدر است؟
  • هزینه غذا ، اجاره و حمل و نقل دانشجویان چقدر است؟

ما در این مقاله سعی داریم تمامی هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان را بررسی نماییم.

 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان  - تحصیل

دانشگاه های دولتی در آلمان برای همه دانشجویان رایگان است، حتی اگر اهل اتحادیه اروپا نباشید! اگر به برنامه های تخصصی یا یک دانشگاه خصوصی علاقه مند باشید، در این صورت می بایست برای تحصیل در برنامه آموزشی مد نظر خود شهریه پرداخت کنید، اما حتی شهریه دانشگاه های خصوصی آلمان به مراتب کمتر از شهریه دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی است. در قانون شهریه رایگان یک استثنا وجود دارد و این ایالت بادن-وورتمبرگ است. بادن-وورتمبرگ واقع در جنوب غربی آلمان، تنها ایالت در آلمان است که از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا حدود 1500 یورو برای هر ترم شهریه دریافت می کند. اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر بادن-وورتمبرگ را دارید، ناامید نشوید! برای دانشجویان با شرایط خاص، اغلب فرصت های تحصیل با پرداخت شهریه کمتر امکان پذیر خواهد بود. دانشجویان هنگام جستجو برای دانشگاه ها باید به خاطر داشته باشند که برای تحصیل در هر مقطع تحصیلی در آلمان هزینه هایی بالغ بر 200-500 یورو بابت هزینه های اداری، خدمات ارائه شده به دانشجویان و بلیط ترن دریافت می شود. همچنین توجه به این نکته ضروری است که کلیه دانشگاه های داخل و خارج از آلمان این هزینه ها را دریافت می کنند. تفاوت در این است که دانشگاه های خارج از آلمان علاوه بر شهریه بالا، این هزینه ها را نیز اضافه می کنند در حالی که در آلمان این تنها هزینه دانشجویان است.

 

    هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی   هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصیهزینه های اداری هر ترم
باید آن را پرداخت کنیم؟خیربلهبله
هزینش چقدره؟-  3000-5000 € در هر ترم

200-500 € در هر ترم

چه چیزایی رو پوشش میده؟-برنامه تحصیلی

هزینه های اداری، خدمات دانشگاه و استفاده نا محدود از سیستم حمل و نقل عمومی محلی

 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان  - محل اقامت

تقریباً تمام دانشگاه های آلمان مسکن دانشجویی را ارائه می دهند. مسکن دانشجویان رایگان نیست اما در مقایسه با متوسط ​​هزینه های زندگی در هر شهر بسیار ارزان تر است. در حالی که در سطح فدرال نرخ استانداردی برای مسکن دانشجویان وجود ندارد و هزینه ها به شهر و دانشگاه بستگی دارد، می توانید انتظار داشته باشید که نرخ اجاره خانه بسیار بیشتر شود. هزینه اجاره محل اقامت دانشجویی بسته به شرایط و مکانی که انتخاب می کنید می تواند به طور متوسط ​​از 250 تا 350 € باشد. به یاد داشته باشید که مسکن دانشگاه همیشه تقاضای بسیار بالایی دارد، بنابراین در لحظه دریافت نامه پذیرش خود برای دریافت مسکن دانشجویی درخواست دهید زیرا دانشجویان معمولاً ماه ها برای دریافت مسکن منتظر می مانند.

اگر مایل به سکونت در خوابگاه های دانشجویی نباشید و محل اقامت خود را به صورت جداگانه پیدا کنید، هنوز گزینه های مختلفی مانند یک واحد آپارتمان، یک آپارتمان مشترک یا یک اتاق مبله در دسترس دارید. در آلمان منظور از آپارتمان مشترک "زندگی گروهی" یا "مسکن گروهی" است که به اختصار "WG" نامیده میشود. زندگی مشترک یا گروهی در یک آپارتمان مشترک یک گزینه بسیار محبوب در بین دانشجویانی است که زندگی در خانه های دانشگاه را انتخاب نمی کنند. قیمت اتاق در WG متفاوت است و به موقعیت ، شهر و خانه بستگی دارد. به عنوان مثال ، در برلین ، یک اتاق WG می تواند از 350 - 600 € باشد در حالی که در شهرهای کوچکتر مانند برمن ، قیمت ممکن است بین 300 - 400 € باشد. متناوباً ، یک اتاق WG در مونیخ به طور متوسط ​​بین 500 تا 700 یورو هزینه دارد زیرا شهری ثروتمندتر با قیمت اجاره بالاتر است.

 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان – غذا و نوشیدنی

قیمت مواد غذایی در آلمان در مقایسه با سیار کشورها مقرون به صرفه تر است. این امر در مورد غذاها ، سبزیجات و اقلام اساسی مواد غذایی و همچنین وسایل خانه صدق می کند. توجه داشته باشید که این قانون خرید مواد غذایی ارزان تر فقط درصورت خرید در یک فروشگاه مواد غذایی صادق است. قیمت در رستوران ها گران تر از فروشگاه های مواد غذایی است. همچنین گزینه های زیادی برای خرید مواد غذایی خود مانند سوپرمارکت های تخفیف دار یا بازارهای فضای باز وجود دارد که اقلام ارزان قیمت بیشتری دارند. به طور متوسط ​​، دانشجویان می توانند حدود 150 تا 200 یورو در ماه برای خرید مواد غذایی هزینه کنند.در بیشتر دانشگاه ها تخفیفات ویژه ای در کافه ها برای دانشجویان وجود دارد.

پختن غذا در خانه می تواند در هزینه زندگی دانشجویی در آلمان صرفه جویی کند و اگر در این کار مهارت ندارید ، بهتر است آن را یاد بگیرید. دلیل این امر این است که اگر در رستوران غذا می خورید برای شما بسیار گران تمام می شود ، به عنوان مثال خوردن غذا در یک رستوران متوسط ، تقریباً 45 یورو هزینه دارد. رستوران های کوچک هزینه کمتری دریافت می کنند و قیمت ها ممکن است در محدوده 8 تا 14 یورو متفاوت باشد. در زیر قیمت برخی از مواد غذایی را که می توان به طور منظم مصرف کرد و زیاد گران نیستند ذکر کردیم:

  • شیر (1 لیتر): 0.71 یورو
  • برنج (1 کیلوگرم): 2.03 یورو
  • نان سفید (500 گرم): 1.24 یورو
  • تخم مرغ (12): 1.64 یورو
  • پیاز (1 کیلوگرم): 1.09 یورو
  • مرغ (1 کیلوگرم): 7.53 یورو
  • سیب زمینی (1 کیلوگرم): 1.06 یورو
  • گوشت گاو (1 کیلوگرم) : 11.65 یورو
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم): 2.62 یورو
  • سیب (1 کیلوگرم): 2.22 یورو
  • پرتقال (1 کیلوگرم): 2.29 یورو
  • موز (1 کیلوگرم): 1.58 یورو

 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان – حمل و نقل عمومی

یک مزیت عالی سهم ترم این است که شامل یک بلیط ترم است که استفاده نامحدود از سیستم حمل و نقل عمومی محلی را برای شما فراهم می کند. اتوبوس، مترو (اوبه و سبان) و تراموا در اختیار شماست! بلیط ترم یکی دیگر از مزایایی است که به عنوان دانشجو در آلمان دریافت می کنید. بسیاری از دانشجویان از این مزیت استفاده می کنند و در طول تحصیل به گردش در آلمان و اروپا می پردازند. دانشجویان گزینه های سفر ارزان قیمت زیادی از جمله استفاده از DeutscheBahn  که همان راه آهن اصلی در آلمان است دارند که با استفاده از آن میتوانند با قطار به سراسر کشور سفر کنند.

 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان - بیمه درمانی

سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی آلمان در سراسر جهان کاملاً شناخته شده است و شما به عنوان یک دانشجو به این مراقبت های بهداشتی نیز دسترسی خواهید داشت زیرا داشتن بیمه درمانی در المان برای هر فرد الزامی است. دانشجویان در آلمان از تخفیف های بیمه عمومی بهره مند می شوند. سهم بیمه درمانی دانشجویان با توجه به قانون تعیین شده ماهیانه 100 تا 120 یورو در ماه است. بیمه های خصوصی به مراتب هزینه ای بالاتری دارند.

 

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان - مونیخ،هامبورگ،فرانکفورات

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در این دو شهر در مقایسه با سایر شهرهای آلمان بسیار زیاد است:

  • مونیخ
  • اشتوتگارت

طبق یک آمار ، قیمت آپارتمان های یک خوابه در جنوب آلمان در حدود 846.43 یورو در مقایسه با 560 یورو آپارتمان یک خوابه در شهرهای کمتر محبوب شمال آلمان است. بنابراین ، این بدان معنی است که جنوب آلمان 30٪ گران تر است.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان و در برلین در مقایسه با سایر پایتخت های کشورهای اروپایی ارزان تر است. بیشترین هزینه ای که باید پرداخت کنید اجاره منزل است که تقریباً 795 یورو در ماه فقط برای یک آپارتمان کوچک یک خوابه است. از طرف دیگر ، هزینه یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای دیگر بسیار مقرون به صرفه است. لایپزیگ مقرون به صرفه ترین شهر برای زندگی در آلمان است. هزینه زندگی در لایپزیگ 40٪ ارزان تر از اشتوتگارت و دوسلدورف 20٪ ارزان تر از اشتوتگارت است.ما هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در شهرهای مختلف را به شرح زیر مقایسه کرده ایم:

 

 مونیخهامبورگفرانکفورت
اجاره

1,094.30€

838.94€

868.91€

یک وعده غذایی در رستوران12.25€

10€

12€

شیر (1 لیتر)

0.84€

0.71€

0.77€

تاکسی (1کیلومتر)

1.90€

2.00€

2.00€

برنج (1 کیلو گرم)

2.14€

2.15€

1.97€

تخم مرغ (12 عدد)

1.71€

1.78€

1.61€

نان سفید (500 گرم)

1.43€

1.27€

1.29€

 

جدول زیر هزینه اجاره اتاق و خانه در شهرهای مختلف آلمان را نشان می دهد بنابراین ممکن است با توجه به بودجه خود تصور کنید که کجا زندگی کنید.

 

شهراجاره
آخن534.65 €
برلین795.90 €
بوخوم406.67 €
برمن560.00 €
کلن727.14 €
دورتمند460.00 €
اسن451.83 €
دوسلدروف672.22 €
فرانکفورت868.91 €
هامبورگ838.94  €
اینگولشتات708.33 €
لایپزیک490.80 €
مونیخ1,094.30 €
اشتوتگارت846.43 €

     

 

چگونه می توان هزینه زندگی دانشجویی در آلمان را کاهش داد؟

عوامل مختلفی تعیین کننده هزینه زندگی دانشجویی در آلمان به عنوان دانشجوی بین المللی است. یکی از بزرگترین عوامل اجاره مکانی است که در آن زندگی می کنید ، مطمئناً شما به مکانی برای سکونت در نزدیکی دانشگاه خود نیاز دارید تا تحصیل در دانشگاه برای شما امکان پذیر باشد. با این حال ، اگر دانشگاه شما در مرکز شهر باشد ، پس باید مبلغ بیشتری برای  اجاره یک آپارتمان پرداخت کنید.اگر در شهرهای بزرگی مانند مونیخ یا هامبورگ تحصیل می کنید ، پس انداز کردن در آنجا برای شما دشوار است زیرا جزو گرانترین شهرهای آلمان برای اجاره منزل و زندگی می باشد. در مقابل ، اگر شما در دانشگاهی در شهرهای کوچک مانند لایپزیگ تحصیل می کنید ، هزینه کمتری بابت اجاره آپارتمان پرداخت خواهید کرد.برای کاهش هزینه های مسکن خود اجاره آپارتمان مشترک بهترین گزینه است. با این کار هزینه قبوض ، اجاره و غیره تقسیم می شود.

همیشه تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد اجاره و سایر هزینه های زندگی در هر شهر با نوسان قیمت ها، مشکل است. به عنوان مثال، مونیخ و اینگولشتات تنها 100 کیلومتر فاصله دارند اما قیمت ها بین این دو شهر تفاوت زیادی دارد. یک وعده غذایی رستوران در مونیخ برای دو نفر 60 یورو و در اینگولشتات 45 یورو هزینه دارد. بعلاوه، اگر به لایپزیگ بروید هزینه آن کمتر است و از 7 تا 12 یورو می باشد. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در اینگولشتات تقریباً 600 یورو برای شما هزینه خواهد داشت و در مونیخ هم بالای 1000 یورو در ماه خواهد بود اما در لایپزیگ می توانید با 500 یورو آپارتمان اجاره کنید. از طرف دیگر، اگر دانشگاه شما در خارج از شهر واقع شده باشد، اجاره برای شما ارزان تر خواهد بود.

 

 منبع : www.asmehr.ir

تحصیل در ترکیه رشته حقوق

تحصیل در ترکیه رشته حقوق

 

 

رشته حقوق یکی از رشته های تحصیلی پر طرفدار است که در سراسر جهان متقاضیان و علاقه مندان مخصوص به خود را دارد. در ترکیه نیز رشته حقوق بسیار محبوب است و دانشجویان بسیار زیادی از این رشته ی تحصیلی استقبال می کنند. برای تحصیل در ترکیه در رشته ی حقوق باید از شرایط، مدارک و هزینه ی آن آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید با اطمینان خاطر به تحصیل در این رشته بپردازید. از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله جزئیات و نحوه ی تحصیل در ترکیه رشته حقوق را بررسی نماییم.

 

تحصیل در ترکیه رشته حقوق

 

شرایط تحصیل در ترکیه رشته حقوق

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته حقوق که به LLB معروف است چهار سال به طول می انجامد و به این منظور باید مدرک زبان ترکی داشته باشید. تحصیل در رشته ی حقوق در ترکیه به زبان های دیگر از جمله انگلیسی امکانپذیر نیست و این رشته ی تحصیلی در ترکیه فقط به زبان ترکی ارائه می شود. دانشجویان رشته حقوق در ترکیه باید در طول 4 سال تحصیلی خود حدود 180 واحد درسی را بگذرانند.

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز مشروط به داشتن مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد حقوق می باشد. رشته ی حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان های ترکی و انگلیسی ارائه شده و شما با داشتن یکی از مدارک زبان ترکی یا انگلیسی می توانید به تحصیل در این رشته ی تحصیلی در ترکیه بپردازید. بسیاری از دانشگاه های در این مقاطع پایان نامه و مقاله های تحقیقی از دانشجویان می خواهند. مدت تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکترا 4 سال می باشد.

 

مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه رشته حقوق

برای ثبت نام در دانشگاه های حقوقی ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش در رشته حقوق
  • قبولی در آزمون SAT و آزمون YOS
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 یا تافل 80 و یا زبان ترکی
  • توصیه نامه از کالج یا مدرسه
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه ی رسمی آن ها
  • ریزنمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه ی رسمی آن ها
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه در ترکیه

 

هزینه تحصیل در ترکیه رشته حقوق

به طور کلی تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه ی مناسب تری دارد. در رابطه با هزینه تحصیل در رشته ی حقوق در ترکیه باید گفت که این هزینه بسته به مقطع تحصیلی، دانشگاه و زبان تحصیلی متفاوت است. اما به طور معمول 450 تا 1500 دلار در سال برای تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه های دولتی به زبان ترکی باید هزینه کنید. بدیهی است که این هزینه برای دانشگاه های خصوصی و همچنین دانشگاه های انگلیسی زبان در رشته ی حقوق بیشتر خواهد بود.

 

منبع : آینده سازان مهر

راه های مهاجرت به کانادا

راه های مهاجرت به کانادا

 

کشور کانادا با بیش از 35,676,000 نفر جمعیت دومین کشور پهناور دنیا می باشد که درشمال قاره ی آمریکا قراردارد. پایتخت کشور کانادا اتاوا و بزرگترین شهر آن تورنتو می باشد. کشور کانادا با توجه به بالا بودن کیفیت زندگی، وجود فرصت های شغلی فراوان، نظام آموزشی منسجم و پیشرفته، اقتصاد پویا و وجود شهرهای این کشور در لیست بهترین شهرهای جهان اولین گزینه متقاضیان مهاجرت می باشد. طبق اعلام دولت کانادا در سال  2019حدود 300,000 نفر مهاجر از راه های مهاجرت به کانادا نظیر سرمایه گذاری، تحصیلی، پیوستن به خانواده، کار، ازدواج و گردشگری در این کشور پذیرش شده اند.

 

راه های مهاجرت به کانادا

 

راه های مهاجرت به کانادا - سرمایه گذاری در استان کبک

یکی از راه های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در استان کبک می باشد. شما با دارا بودن سرمایه ای به میزان 1,200,000 دلار کانادا می توانید اقدام به سرمایه گذاری دراستان کبک نمایید و با گذشت 5 سال برای خود و خانواده تان اقامت دائم دریافت کنید. شما با پرداخت هزینه ای معادل حداقل 10,000 دلار می توانید پس از گذشت 1 الی 2 سال ویزای سرمایه گذاری استان کبک را دریافت نمایید.

 

شرایط سرمایه گذاری در استان کبک از راه های مهاجرت به کانادا

شرایط و الزامات مورد نیاز سرمایه گذاری در استان کبک از راه های مهاجرت به کانادا به شرح زیر است:

  1. ارائه مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  2. انجام آزمایشات پزشکی سل و...
  3. ارائه گواهی عدم سوپیشینه
  4. ارائه سوابق کاری که باید حداقل 2 سال در طول 5 سال گذشته باشد.

 

مزیت های سرمایه گذاری در استان کبک از راه های مهاجرت به کانادا

در این روش از راه های مهاجرت به کانادا متقاضی سرمایه گذاری می تواند بدون نیاز به ارائه مدرک زبان اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده اش دریافت نماید.

 

 

راه های مهاجرت به کانادا - برنامه حرفه و تخصص استان کبک

در این روش از راه های مهاجرت به کانادا پرونده شما یک مسیر دو مرحله ای را طی می کند.در ابتدا پرونده به اداره مهاجرت کبک ارسال می شود و در صورت قبولی سایر شرایط شما نظیر؛ انجام آزمایشات پزشکی، نداشتن سابقه کیفری توسط اداره مهاجرت کانادا دربخش فدرال بررسی می شود. در صورتی که بدون ایجاد هیچ مشکلی این دو مرحله سپری شود ویزای شما صادر خواهد شد. چنانچه تمام مراحل را به درستی طی کنید و در مصاحبه حضوری این استان قبول شوید اداره مهاجرت کبک یک گواهی تحت عنوان CSQ برای شما صادر خواهد کرد. این گواهی به شما اجازه می دهد تا جهت دریافت ویزای خود بتوانید تمام مراحل پرونده ی خود را بررسی کرده و مدارک خود را به اداره مهاجرت کانادا در بخش فدرال ارسال نمایید.

 

شرایط پذیرش در برنامه تخصص استان کبک از راه های مهاجرت به کانادا

  1. داشتن سابقه ی کار در حرفه ی تخصصی خود : در صورتی که شما دارای کار تمام وقت بوده اید و بیش از 15 ساعت در هفته کار می کردید باید حداقل دو سال سابقه کار مداوم و در صورتی که که بیش از 30 ساعت در هفته کار می کردید یکسال سابقه کار مداوم را ارائه دهید. آن دسته از متقاضیانی که بصورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند می باست اثبات نمایند که تجربه ی آن ها با یکسال کار تمام وقت برابر است.
  2. داشتن توانایی در مکالمه، خواندن و نوشتن زبان انگلیسی یا فرانسوی
  3. کسب امتیاز 67 از 100 در سیستم امتیازدهی : این امتیازات مربوط می شود به شرایط سنی، تحصیلات، آشنایی به زبان، سابقه کار و...
  4. پرداخت هزینه درخواست مهاجرت به کبک

این هزینه در این روش از راه های مهاجرت به کانادا برای متقاضی اصلی 798 دلار کانادا و برای همراهان متقاضی که شامل همسر و فرزندان زیر 21 می شود 171 دلار کانادا به ازای هر نفر می باشد.

 

 

راه های مهاجرت به کانادا - برنامه حرفه و تخصص فدرال

با توجه به کمبود نیروی متخصص در کشور کانادا برنامه ای تحت عنوان نیروی متخصص فدرال از راه های مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شده است تا این کمبود نیرو را با جذب نیروهای ماهر از سایر کشورها جبران نماید. در این روش از راه های مهاجرت به کانادا متقاضیان تقاضای خود را از طریق Express Entry به اداره ی مهاجرت و شهروندی کانادا ارسال می کنند.جهت پذیرش در سیستم ورود پیشتاز متقاضیان باید از سیستم امتیاز دهی که به بررسی سطح تحصیلات،آشنایی به زبان،سن،سابقه کارو... می پردازد حداقل امتیاز67 را کسب کنند.

هزینه درخواست نامه مهاجرت نیروی متخصص فدرال از راه های مهاجرت به کانادا برای متقاضی اصلی و سایر همراهان بالای 22 سال 550 دلار کانادا و برای همراهان کوچکتر از 22 سال حدود 150 دلار کانادا خواهد بود.

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تخصص فدرال از راه های مهاجرت به کانادا

1.داشتن سابقه ی کار در هریک از مشاغل تخصصی مورد نیاز کشور کانادا

2.ارائه مدرک تحصیلی مرتبط با تخصص خود

3.ارائه مدرک زبان آیلتس حداقل 6

 

 

راه های مهاجرت به کانادا - برنامه حرفه و تخصص نوااسکوشیا

در این روش از راه های مهاجرت به کانادا نیز مانند برنامه تخصص فدرال افراد متقاضی برای مهاجرت به کانادا می بایست از طریق اکسپرس اینتری اقدام نماید. افرادی که بتوانند حداقل امتیاز 67 را دریافت نمایند می توانند از طریق این برنامه اط راه های مهاجرت به کانادا به کشور کانادا مهاجرت کنند.

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه تخصص نوااسکوشیا از راه های مهاجرت به کانادا

1.داشتن حداقل یکسال سابقه کار در حرفه و تخصص مورد نیاز استان مگر افرادی که دارای پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر می باشند.

2.داشتن مدرک زبا آیلتس حداقل 6

 

 

راه های مهاجرت به کانادا - خود اشتغالی

این برنامه از راه های مهاجرت به کانادا تنها در بخش فدرال کانادا و استان کبک اجرا می شود. جهت مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی از راه های مهاجرت به کانادا بخش فدرال متقاضی می بایست ثابت نماید که شغل وحرفه ی تخصصی او درآمد کافی جهت برطرف کردن نیازهای فرد و همراهانش را خواهد داشت. پروسه ی اخذ ویزا از این طریق کوتاه بوده و حداکثر یکسال به طول می انجامد. راه دیگر ایجاد خوداشتغالی از طریق اقدام به ایجاد یک کار یا شغل در استان کبک محقق می شود. جهت اخذ ویزا از طریق برنامه خود اشتغالی استان کبک باید در صورت مجرد بودن امتیاز 44 و در صورت تاهل امتیاز 51 را کسب کنید.

 

 

راه های مهاجرت به کانادا - پیشنهاد کاری

یکی از راه های سریع و مطمئن اخذ ویزای کانادا از راه های مهاجرت به کانادا داشتن پیشنهاد کاری در این کشور از سوی یک کارفرمای معتبر و مورد تایید دولت کانادا می باشد. برای اینکه بتوانید از طرف یک کارفرمای کانادایی پذیرش شوید باید دارای شرایط و الزامات زیر باشید:

1.ارائه مدرک زبان حداقل آیلتس 5/5

2.ارائه مدرک تحصیلی حداقل دیپلم

3.داشتن حداقل 2 سال سابقه کار

 

 

راه های مهاجرت به کانادا - پیوستن به خانواده

پیوستن به خانواده از راه های مهاجرت به کانادا خود به دو دسته تقسیم می شود که به شرح زیر است:

اسپانسری همسر: دراین روش از راه های مهاجرت به کانادا فردی که مقیم دائم یا شهروند کاناداست در صورتی که حداقل 18 سال سن داشته و تمکن مالی خود را به اثبات برساند می تواند اسپانسر همسر خود شود.برای تحقق این امر همسر فرد اسپانسر کننده می بایست بالای 18 سال سن داشته و مقیم دائم کانادا باشد.

اسپانسری والدین: در این روش از راه های مهاجرت به کانادا نیز فرد اسپانسرکننده می بایست حداقل 18 سال داشته و تمکن مالی کافی برای اسپانسر والدین  شدن را داشته باشد.

 

منبع : آینده سازان مهر