موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر

ارائه دهنده خدمات حقوقی و مهاجرتی

مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

 

طبق قوانین دولتی مهاجرت در کشور آلمان شما می توانید جهت مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی اقدام نمایید. می توان گفت زمانی با مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی و ویزای خود اشتغالی شما موافقت می شود که به حیطه و زمینه ی شغلی شما در آن کشور نیاز باشد یا طرح اقتصادی(بیزینس پلن) مناسبی ارائه نمایید، حتی اگر یک شغل عادی مانند تاسیس هایپر مارکت باشد بایستی تاثیرات مثبتی که در منطقه ی مد نظر به همراه دارد و حساب مالی قوی پشتوانه ی طرح جهت مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی در نظر گرفته شود.

 

مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

به طور کلی سه نوع خود اشتغالی داریم:
_خود اشتغالی تجاری
_خود اشتغالی فریلنس
_خود اشتغالی رونده

عوامل تاثیرگذار بر مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

_تجارب و سوابق کاری فرد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

_مقدار سرمایه پشتوانه متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

_عملی شدن طرح ارائه شده ی شخص متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

_تاثیری که فرد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی بر اقتصاد آن منطقه دارد 

_نو آوری و تازگی ایده ی داده شده جهت مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

_میزان تاثیر طرح بر استخدام و کار منطقه به منظور مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

_نیاز منطقه ای به آن شغل جهت مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی


در قوانین مهاجرت به آلمان از طریق خود اشتغالی تا قبل از سال 2012 باید 5 نفر آلمانی را استخدام می کردید تا بتوانید شرایط لازمه را داشته باشید، که این قانون برداشته و همچنین نیازی به دانستن زبان آلمانی ندارید می توان گفت هیچ زمان مهاجرت به آلمان از طریق خود اشتغالی به این آسانی نبوده است.

 

مراحل اخذ ویزای خود اشتغالی جهت مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

ابتدا برای مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی طرح توجیهی اقتصادی خود را ارائه می دهید و حساب بانکی پشتوانه ی طرح، همچنین هدفتان برای پیگیری و ادامه ی طرح را به سفارت اعلام می کنید. اگر با طرح شما موافقت و ویزا برای شما صادر گردید برای ثبت شرکت اقدام می کنید که در صورت نداشتن اقامت موقت این کشور طبق قوانین جاری این کشور نمی توانید حساب بانکی داشته و در نتیجه  جهت مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی ثبت شرکت نمایید بنابراین باید از یک شخص آلمانی کمک بگیرید که ما برای حل این مشکل راه حل مناسب به شما ارائه خواهیم نمود.

مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

درخواست تکمیل شده

پاسپورت معتبر 

 طرح و برنامه ی کسب و کاریا بیزینس پلن

 بیمه نامه ی درمانی

برای محققین و استادان دانشگاه : قرارداد استخدام فعلی

برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها ی آلمانی: ارائه ی مدارک تحصیلی

اشخاص بالای 45 سال: گواهی تمکن مالی برای سال های سالمندی

توصیه می گردد که در صورت امکان این دو مورد نیز ارائه شوند:

 درصورت وجود،مدارک معرف ها

تجربیات سوابق پیشین



مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی

 

 

اگر فرد متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی دانشجوی یکی از دانشگاه های خوب دولتی که مورد تایید دولت آلمان می باشد بوده و یا به عنوان پژوهشگر شناخته شده و فارغ التحصیل شده باشد با تصمیم مستقیم سفارت و کنسولگری این کشور می تواند ویزای خود اشتغالی را جهت مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی بدون گذرندان مراحل ذکر شده ی قبلی دریافت نماید و مرتبط با رشته ی تحصیلی خود تحقیقات خود را در این کشور پیگیری نماید.

آینده سازان مهر

آشنایی با دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

آشنایی با دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

 

 

از آن جایی که تحصیل در ترکیه به دلیل همسایگی و نزدیکی به کشور عزیزمان ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، تصمیم گرفتیم در این مقاله از مقالات موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر به معرفی دانشگاه فنی خاورمیانه در ترکیه بپردازیم. البته تحصیل در ترکیه علاوه بر نزدیکی به ایران، مزیت های دیگری نیز نظیر تحصیل در بهترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان دارد که یکی از آن ها همین دانشگاه فنی خاورمیانه می باشد. پس اگر قصد آشنایی با دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه و اطلاع از شرایط پذیرش و تحصیل در این دانشگاه را دارید، در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

 

آشنایی با دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

 

معرفی دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه که به زبان انگلیسی Middle East Technical University (METU) و به زبان ترکی ORTA DOĞU TEKNIK ÜNIVERSITESI نامیده می شود در پایتخت کشور ترکیه یعنی شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه با شعار "علم، درست ترین راه زندگی" در سال 1956 از طرف دولت این کشور تاسیس شد. دانشگاه فنی خاورمیانه دارای 43 دوره ی کاشناسی، 107 دوره ی کارشناسی ارشد و 69 دوره ی دکترا می باشد و زبان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. تاکنون رنکینگ جهانی QS این دانشگاه بین 591 تا 600 و رنکینگ جهانی Times higher Education Word آن بین 601 تا 800 بوده است. همچنین رتبه ملی آن 3 و رتبه جهانی آن 596 می باشد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این دانشگاه می توانید به وبسایت آن به آدرس www.metu.edu.tr مراجعه نمایید.

 

شرایط پذیرش دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه از دانشجویان بین المللی استقبال خوبی می کند و شرایط پذیرش تقریبا آسانی را برای متقاضیان تحصیل در ترکیه در نظر گرفته است. این شرایط به صورت زیر می باشد:

شرایط پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه در مقطع کارشناسی : متقاضیان تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی باید ابتدا در آزمون SAT شرکت کرده و نمره قابل قبول این دانشگاه که حداقل 1200 می باشد، را به دست آورند. چرا که دانشگاه فنی خاورمیانه فقط از طریق آزمون SAT به پذیرش دانشجو می پردازد. مدارک پذیرش در مقطع کارشتاسی در این دانشگاه مدرک دیپلم، ریز نمرات دبیرستان، دیپلم و پیش دانشگاهی، نامه معادل سازی مدرک تحصیلی، پاسپورت، 4 قطعه عکس، فیش بانکی از پرداخت شهریه ی ترم جاری و نمره ی آزمون SAT می باشد.

شرایط پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا : برای ثبت نام در دانشگاه فنی خاورمیانه در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر باید یکی از مدارک GRE ، GMAT یا  ALES را داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای این مقاطع تحصیلی نیز مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد، ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی، مدرک زبان تافل یا آیلتس، پاسپورت، 1 قطعه عکس و ترجمه ی تمام مدارک و گواهی نامه ها می باشد.

 

منبع : www.asmehr.ir

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

یکی از مهم ترین راه های اقامت ، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج می باشد. در این مقاله به بررسی شرایط و مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج خواهیم پرداخت.

 

 

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج - شرایط

هر شهروند کانادایی که مقیم کانادا و یا خارج از کانادا باشد می تواند برای اخذ اقامت، اسپانسر همسر خود شود. البته اگر همسر خارج از کانادا مقیم است، باید متعهد شود که به محض اینکه درخواست اسپانسرشیپ او مورد تایید قرار گرفت و ویزای اقامت دائم او صادر شد، به کانادا بر می گردد. فرآیند مهاجرت به کانادا جهت بررسی مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به طور معمول فرآیندی زمان گیر است و ممکن است ماه ها و سال ها به طول بیانجامد. در این مدت بعید نیست که تغییراتی جدی در شرایط زندگی متقاضی رخ دهد. در این صورت متقاضی مهاجرت باید بسیاری از این تغییرات را در اسرع وقت به اطلاع اداره مهاجرت کانادا برساند.

 

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج – عوامل موثر

پروسه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج پروسه طولانی ای دارد  و ممکن است مجبور شوید چندین بار برای این نوع درخواست اقدام کنید. عواملی که در مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج تاثیر می گذارد عبارتند از :

  • بستگی به نوع روش مهاجرت دارد چرا که هر کدام از روش های مهاجرت زمان فرآیند مهاجرتی متفاوتی دارند.
  • زمان درخواست ، تاثیر به سزایی در روند پروسه مهاجرت از طریق ازدواج دارد .
  • کامل و بی نقص بودن اسناد و مدارک که باعث تسریع فرآیند زمان مهاجرت می شود.

 

 

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج - پروسه زمانی

دولت کانادا برای افرادی که شهروند کانادا هستند و یا دارای اقامت دائم کانادا می باشند شرایط سریع تر و راحت تری ایجاد کرده تا این افراد بتوانند همسر خود را در زمان کوتاه تری به کانادا بیاورند .

از آغاز سال 2016  مدت زمان رسیدگی به این گونه پرونده ها برای افرادی که از داخل کانادا اقدام کردند 15 درصد و برای افرادی که خارج از کانادا اقدام کردند 10 درصد کاهش یافته است .

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یک پروسه 12 ماهه است. که بستگی به عواملی دارد از جمله این که همسر متقاضی قبلا در داخل یا خارج از کانادا مقیم بوده باشد . لازم به ذکر است که در بعضی از استان ها ممکن است که با پرداخت هزینه اضافی، روند رسیدگی به پرونده را سرعت بخشید. با این کار از نظر زمانی قطعا به نفع شماست ، چرا که از این طریق ، پروسه ی 12 ماهه و یا بیشتر برای دریافت گواهی ازدواج از طرف استان مورد نظر، تنها یک هفته به طول می انجامد.

 

 منبع : asmehr.ir

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

 

 

آلمان انتخاب گسترده ای از دانشگاه های درجه یک را به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهد. در این میان مدارس بزرگی مانند مونیخ یا برلین یا مدارس کوچکتر نیز مانند گرایفسوالد و اسن برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان وجود دارد. مدارس قدیمی با قدمت های طولانی مانند هایدلبرگ و گوتینگن و موسسات جدیدتر مانند دوسلدورف و رگنسبورگ وجود دارد. بدون تردید ، این تنوع در تحصیل در آلمان یک سرمایه عظیم است و حتی با تأکید بر این واقعیت که همه این مدارس آموزش در بالاترین سطح را ارائه می دهند.

 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان - مدت دوره

تحصیل دندانپزشکی در آلمان به طور کلی شش سال بطول می انجامد. برنامه مطالعات اولیه و پایه ای با تأکید بر علوم طبیعی (فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی) و مبانی پزشکی (فیزیولوژی ، بیوشیمی ، آناتومی) چهار ترم طول می کشد.

مرحله اول با معاینه پزشکی دولت انجام می شود. با اتمام موفقیت آمیز این مرحله ، دانشجو به دوره اصلی تحصیلات شش ترم در زمینه های اصلی پزشکی وارد می شود که شامل سخنرانی ، سمینار و آزمایشگاه است.به دنبال آن یک دوره آموزش عملی 48 هفته ای در یک کلینیک یا بیمارستان ، معروف به "سال عملی" ، با تمرکز بر جراحی ، داخلی و موضوعی انتخاب شده توسط دانشجو انجام می شود. این بخش با امتحان پزشکی دوم به پایان می رسد و می تواند با آموزش برای کسب تخصص دنبال شود. به عنوان مثال : در چشم پزشکی ، جراحی یا مغز و اعصاب. بسته به تخصص ، این مدت ممکن است بین چهار تا شش سال طول بکشد و با معاینه تخصصی که توسط انجمن پزشکی انجام می شود ، پایان می یابد.برای کار کردن در دندانپزشکی ، دانشجو باید یک دوره منظم تحصیل را که ده ترم طول می کشد ، به اضافه شش ماه اضافی بگذراند. پس از یک مرحله پنج ترم پیش بالینی ، که بر علوم طبیعی ، پزشکی و مواد دندانپزشکی متمرکز است ، دانشجو باید معاینه دندانپزشکی مقدماتی خود را با موفقیت به پایان برساند. پس از آن ، پنج ترم دیگر مطالعه بالینی ، شامل سخنرانی ها ، سمینارها و آموزش های عملی ، برای تکمیل بیشتر دانش پزشکی و مهارت های دندانپزشکی دانشجو دنبال می شود. با اتمام موفقیت آمیز دومین آزمایش دندانپزشکی دولتی ، مدرک دندانپزشکی به دنشجو اعطا می شود.

 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان - شرایط تحصیل

برای تحصیل دراغلب رشته های پزشکی می بایست در آزمون های ورودی دانشگاه یا کنکور شرکت کنید. جهت شرکت در آزمون ورودی دندانپزشکی دانشجویان می بایست مدرک زبان آلمانی سطح b2 داشته باشند.سال تحصیلی رشته های پزشکی و دندانپزشکی از سپامبر شروع می شود و دانشگاه های دولتی برای در ماه ژانویه پذیرش دانشجو ندارند.

یکی دیگر از راه های تحصیل دندانپزشکی در آلمان اخذ پذیرش از کالج های این کشور می باشد. افرادی که موفق به شرکت در کنکور نشده اند  می توانند با گذارندن یکسال تحصیلی در کالج وارد رشته دندانپزشکی شوند. در کالج ها دروسی نظیر:زیست، زبان و شیمی تدریس می شود و پس از گذراندن دوره‌ی کالج می‌توانند با کسب نمره و معدل خوب وارد دانشگاه‌های پزشکی شوند.تحصیل در کالج های آلمان رایگان می باشد.

 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان - هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی بسته به سبک زندگی فرد متغیر خواهد بود .بطور کلی هزینه تحصیل دندان پزشکی در آلمان به شرح زیر می باشد:

شهریه دانشگاه : شهریه دانشگاه های دولتی آلمان حدود 250 تا 400 یورو می باشد. شهریه دانشگاه دندانپزشکی در 5 ترم اول 1200 یورو و در 5 ترم دوم  1600 یورو می باشد. دانشگاه های خصوصی آلمان در مقطع کارشناسی 26000 یورو در سال و در مقطع کارشناسی ارشد 40000 یورو در سال می باشد.

هزینه خوابگاه : هزینه خوابگاه در کشور آلمان 250-300 یورو در هر ماه می باشد . البته این هزینه برای اقامت در خانه های اجاره‌ای در سطح شهر به عددی معادل 750 تا 850 یورو می‌رسد. 

هزینه های بیمه و خدمات درمانی : هزینه بیمه درمانی در کشور آلمان حدود 200-250 یورو در ماه می باشد

هزینه حمل و نقل : هزینه شارژ کارت حمل و نقل دانشجویی بین 25-200 یورو در ماه می باشد.

هزینه خدمات ماهانه :هزینه خدمات ماهانه (برق ،گاز، گرمایش،اینرنت و...) حدود 100-200  یورو در ماه می باشد.

هزینه اقامت : دانشجویان بابت هزینه اقامت سالانه خود در آلمان 110 یورو به دولت می بایست پرداخت نمایند.

 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان - ویزای تحصیلی

برای تحصیل درآلمان  و اخذ اازه اقامت دانشجویان ایرانی می بایست ویزای نوع D اخذ نمایند. باوجه به طولانی بودن وقت سفارت آلمان سه ماه قبل از شروع ترم پروسه اخذ  ویزا را سپری کنید.مدت اعتبار ویزای تحصیلی 3 ماه می باشد و دانشجو باید برای رسال تحصیلی این ویزای را تمدید کند.هزینه اخذ ویزای تحصیلی 75 یورو می باشد که این هزینه را می توانید از طریق آنلاین ،انتقال بانکی و یا در محل استقرار در مرکز درخواست ویزا در ایران پرداخت نمایید.علاوه بر این یکسری آزمایشات بیومتریک (انگشت نگاری و چهره نگاری) باید انجام پذیرد.

 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان - دانشگاه های دندانپزشکی

  • دانشگاه هیلدلبرگ
  • دانشگاه فرانکفورت مینه سوتا
  • دانشگاه هومبولت زو برلین
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه بن
  • دانشکده پزشکی هانوور
  • دانشگاه ابرهارد توبینگ
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه آلبرت لودویک فرایبورگ
  • دانشگاه آخن
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه ارلانگن نورنبرگ
  • دانشگاه یولیوس ماکسیمیلان ولفسبورگ
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه کریستین آلبرشت کیل
  • دانشگاه اولم
  • دانشگاه دوسلدورف
  • دانشگاه یوهانس گوتنبرگ، ماینز
  • دانشگاه روستوک
  • دانشگاه پزشکی برلین
  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه گریفسوالد
  • دانشگاه بیلیفلد
  • دانشگاه ینا
  • دانشگاه سائر لندز
  • دانشگاه روهر بوخوم
  • دانشگاه مارتین لوتر هاله ویتنبرگ
  • دانشگاه گیسن
  • دانشگاه رگنسبورگ
  • دانشگاه لایپزیگ
  • دانشگاه دویسبورگ اسن
  • فیلیپس دانشگاه ماربورگ

 

تحصیل دندانپزشکی در آلمان - دستمزد

دستمزد دندانپزشکان در آلمان بر اساس تجربه، مهارت‌ها، جنسیت یا موقعیت مکانی متییر و  بین 3980 یورو تا 13،800 یورو در ماه می باشد.همانطور که اشاره کردیم دستمزد دندانپزشکان با توجه به میزان تجربه و سابقه کاری آنها متغیر است و در یک دسته بندی کلی متوسط درآمد دندانپزشکان با سابقه کاری 0-2 سال معادل 4520 یورو،2-5 سال 6000 یورو، 5-10 سال 10000 یورو،15-20 سال 12000 یورو می باشد.

 

منبع : آینده سازان مهر